ارائه خدمات پزشکی رایگان به ۳۶۵ نفر از زندانیان در بندرعباس



 دادستان عمومی و انقلاب اسلامی بندرعباس گفت: گروه جهادی پزشکان متخصص استان با حضور در زندان مرکزی بندرعباس، خدمات تخصصی مورد نیاز به ۳۶۵ نفر از زندانیان را به صورت داوطلبانه و رایگان ارائه کردند.

          

به گزارش صبح ساحل، علیرضا احمدی منش روز شنبه در این خصوص افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی استان به منظور ارائه خدمات پزشکی تخصصی و ارتقای خدمات درمانی زندانیان، به مدت چهار روز با حضور در زندان مرکزی بندرعباس، مددجویان را ویزیت و درمان کردند.

وی تصریح کرد: گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامل پزشکان متخصص در حوزه های مختلف با هدف ارتقای سلامت زندانیان و کاهش هزینه‌های درمانی آنان به ارائه خدمات درمانی به مددجوبان زن و مرد در زندان بندرعباس پرداخته‌اند.

دادستان مرکز استان هرمزگان اظهار کرد: ارائه خدمات پزشکی تخصصی یکی از نیازهای زندانیان است که در تلاشیم بتوانیم با تدابیر اتخاذ شده از سوی دستگاه قضایی و مساعدت و اقدامات جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان در این عرصه نیازهای این قشر را رفع کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه ارائه خدمات از سوی گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان تنها در حوزه‌های تخصصی بوده است، تأکید کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت زندانیان به هر زندانی به محض ورود به زندان، بسته بهداشتی رایگان اعطا می‌شود و زندانیان در تمام روزهای سال به صورت مستمر توسط پزشکان عمومی مستقر در زندان، ویزیت و درمان می‌شوند.

این مقام قضایی یادآورشد: بهداری زندان بندرعباس مجهز به اورژانس، بخش بستری، داندانپزشکی و آزمایشگاه و همچنین کلینیک مثلثی برای درمان زندانیان ورودی معتاد است که به زندانیان در طول مدت محکومیت، خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

قهرمانی یادآورشد: از وظایف دادستان نظارت بر حسن اجرای مجازات با رعایت حقوق و حفظ کرامت انسانی زندانیان است که همواره مورد تاکید رییس قوه قضایی و دادستان کل کشور بوده است ، برای همین خاطر خدمات‌دهی به این قشر آسیب یافته از اصولی است که همواره مد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و بر این اساس دستگاه قضایی استان هرمزگان نیز همواره نگاه ویژه‌ای به رعایت حقوق شهروندی زندانیان به عنوان بخشی از جامعه داشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها