ماجرای حمله دوباره به شاه‌چراغ/ حادثه‌ای که یک شهید و ۹ نفر مجروح جای گذاشت



عصر ۴ آبان ۱۴۰۱ حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ موردحمله تروریستی قرار گرفت که منجر به شهادت ۱۳ هم‌وطن و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن از زائران و مجاوران حرم شد که عاملان آن‌یک ماه گذشته اعدام شدند اما روز گذشته یک‌بار دیگر حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که یک شهید جای گذاشت و بر اساس اعلام صداوسیما داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

     

جزئیات ماجرای حمله تروریستی

عصر روز یکشنبه حدود ساعت ۱۹ شامگاه یک تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه‌چراغ قصد ورود به حرم را داشته است در جریان این حمله ابتدا، 2 نفر تروریست مسلح که قصد ورود به حرم را داشتند که با مقاومت مردم روبه‌رو شده و در محوطه باقی ماندند تروریست‌ها در ادامه با سلاح کلاشینکف به سمت افراد حاضر در ورودی تیراندازی می‌کنند که منجر به شهادت یک تن و مجروحیت ۹ نفر می‌شود، درنهایت یکی از مهاجمان این حادثه نیز دستگیر و فرد دوم متواری می‌شود.

 کشف سرنخ‌های جدید ادامه دارد

 در حال حاضر بازجویی از تروریست حادثه شاه‌چراغ ادامه دارد و تاکنون  ۱۰ مظنون دراین‌ارتباط از سوی نیروهای امنیتی استان فارس دستگیرشده‌اند و عملیات برای شناسایی سایر عوامل دخیل در این حادثه ادامه دارد.  به گفتهٔ قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی رئیس‌کل دادگستری استان فارس ۸ نفر از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه از اتباع خارجی هستند همچنین هویت تروریست اصلی که شب گذشته در صحن حرم دستگیرشده بود، در تحقیقات اولیه خود را رحمت‌الله نوروزف معرفی کرده و از تبعه تاجیکستان است

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی در همین راستا افزود: خانه امن تروریست‌ها نیز کشف‌شده است.

واکنش مسئولان استان فارس به این حمله

کلانتری تولیت آستان مطهر شاه‌چراغ در خصوص وضعیت کنونی حرم پس از حادثه امشب گفت: حرم احمد بن موسی قطب دینی جنوب کشور و سومین حرم عصمت و طهارت است که خادمان، پذیرای زائران زیادی در چند روز اخیر و در سالروز شهادت امام سجاد (ع) بودند.  
او تأکید کرد: برنامه‌های حرم شاه‌چراغ امشب و فردا صبح انشالله به روال عادی برمی‌گردد و مسیرهای ورودی به حرم با تلاش مقامات امنیتی به‌زودی باز می‌شود.

خوبیار معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان فارس در خصوص واکنش سریع به این حادثه گفت: در اولین دقایق حادثه به حرم رسیدیم و مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شدند.
او گفت: حتی اکنون‌که حرم شاه‌چراغ در وضع  عادی قرار دارد نیروهای ما در محل مستقر هستند.  
خوبیار تأکید کرد: در اولین فرصت در خصوص وضع مصدومان اطلاعات لازم در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

دارابی مدیر اورژانس شیراز  دراین‌باره گفت: چند نفر از مصدومان بدحال هستند.
او ادامه داد: در حال حاضر ۵ مصدوم به  بیمارستان نمازی شیراز و سه نفر به بیمارستان مسلمین منتقل‌شده‌اند.

اسامی مجروحان حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ:
اسماعیل مقدس ۳۹ ساله
محمدحسین زارع ۲۵ ساله
عباس عباسی ۶۹ ساله
علی کاظم کرم علی ۵۴ ساله
غلام عباس عباسی
محمد جهانگیری
امیر زارع ۲۳ ساله

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها