شاکری قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد



نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران در یک مبارزه سخت مقابل حریف آمریکایی به برتری رسید و صاحب مدال طلای جوانان جهان شد.

     

به گزارش صبح ساحل، در جریان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۳ در امان پایتخت اردن، محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم با شکست حریف آمریکایی به مدال طلا رسید.

محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیلیپ فروسولا میلا از اسپانیا را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر کایجی اوگینو از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. شاکری در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۸ دالگات عبدالقدیروف از روسیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال مقابل جسی مندز از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و صاحب مدال طلای جوانان جهان شد. حریف آمریکایی در این مبارزه بارها برای زیرگیری از شاکری اقدام کرد اما هر بار به در بسته خورد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم علی رضایی در دور نخست با نتیجه ۹ بر ۶ ابراهیم یاپراک از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موتسوخایف از لهستان را از پیش رو برداشت. و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول گرایور از مولداوی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رضایی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ عمربک تالایبک اولو از قرقیزستان را شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در این دیدار باید مقابل می یر شاپیرو از آمریکا مبارزه کند.

در وزن ۷۹ کیلوگرم فرزاد صفی جهانشاهی در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب ابراگیم کادیف از روسیه شد  و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. صفی جهانشاهی در گروه بازنده‌ها با شکست ۷ بر ۵ ژانیربای از قزاقستان و شکست ۴ بر یک آلیم میسومیتوف از اوکراین به دیدار رده‌بندی رسید. وی در این مرحله برابر علی توکائف از آذربایجان به میدان می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم ابوالفضل بابالو پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر توچی گوا از چین را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه شش بر یک کامیل کوروگلیف از قزاقستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. بابالو دراین مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ کامدن مک دانل از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در این دیدار مقابل ایوان پریماچنکو از اوکراین مبارزه خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها