جمع‌آوری ۱۰۰ کیلوگرم بذر نهال حرا در روستای گوران جزیره قشم



مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران جزیره قشم گفت: ۱۰۰ کیلوگرم بذر نهال حرا در روستای گوران سرزمین آب و آفتاب جمع آوری شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی پوزن اظهار کرد: جمع آوری بذر حرا "سر زور زوما" با هدف تولید نهال و توسعه جنگل های حرا در روز بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پُر فروغ عرصه طب در ایران و جهان با برنامه ریزی انجام شده از سوی شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران و موسسه استودیو معماری چهار صورت گرفت.

وی ادامه داد: گسترش جنگل، حفظ تنوع زیستی، جلوگیری از پسروی ساحل، کنترل فرسایش و تثبیت ماسه، حفاظت از خاک؛ تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات و حفاظت از سواحل در برابر امواج از اهداف تولید و کاشت نهال حرا در "سر زور زوما" است.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران جزیره قشم توضیح داد: با اطلاع رسانی که در بین اعضای شوراها، دهیاری ها و شهرداری‌های شهرها و روستاهای پیرامون ذخیره‌گاه زیست کُره حرا، مردم محلی، دانش آموزان، ورزشکاران، علاقه مندان و دوستداران طبیعت و سمن‌های محیط زیستی فعال صورت گرفت، بیش از ۱۵۰ نفر به صورت داوطلبانه در جمع آوری بذر حرا مشارکت کردند.

پوزن اضافه کرد: جمع آوری بذر نهال حرا به منظور کاشت نهال و ترمیم و احیای مناطق تضعیف شده جنگل حرا، از سال ۱۳۸۱ توسط بیژن فرهنگ دره شوری (مدیر وقت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم) با مشارکت جامعه محلی آغاز شد و تا امروز در مناطق مختلف ذخیره گاه زیست کُره حرا ادامه دارد.

وی گفت: زمان بذردهی درختان حرا در قشم از مردادماه است که بذر این درخت آماده کشت و تولید نهال می‌ شود، این بذرها توسط نیروهای بومی در گلدان‌ های مناسب کاشت شده و بعد از اینکه به رشد قابل کاشت در عرصه طبیعی رسید به محل‌ های مناسب که توسط کارشناسان محیط زیست با مشورت جامعه محلی مشخص می شوند برای کاشت در عرصه منتقل می‌ شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها