13

مهر

1403


اقتصادی

07 شهریور 1402 10:58 0 کامنت

از آخرین ساعات دوشنبه، ششم شهریورماه، سامانه یکپارچه خودرو باز شد و در اختیار متقاضیان قرار گرفت. سه درصد از متقاضیان که طی مرحله دوم این سامانه با پیغام عدم تخصیص مواجه شده بودند، اکنون قادر به انتخاب خودرو هستند. محصولات قابل انتخاب برای این گروه از متقاضیان، خودروهای کرمان موتور و مدیران خودرو اعلام شده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، مهدی تقدسی، رئیس سامانه یکپارچه خودرو با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه خودرو باز شده است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت جذب نشده خودروسازان از دوشنبه شب، 6 شهریورماه (افراد متقاضیان مرحله دوم) که خودرویی به آنها تخصیص داده نشده، ضمن حفظ اولویت امکان انتخاب خودروی جدید را پیدا کرده اند.

وی افزود: البته مشتریان کرمان موتور و مدیران خودرو که تحویل خودروهای آنها بعد از تابستان 1402 است نیز می توانند با مراجعه به سایت نسبت به تغییر خودروی خود اقدام کنند.

تقدسی اضافه کرد: مشتریان باید توجه داشته باشند اگر خودروی کرمان موتور را خریداری کرده اند فقط می توانند از میان محصولات این شرکت تغییرات را اعمال کنند و خریداران مدیران خودرو نیز به همین شکل فقط می توانند از میان محصولات تغییرات را انجام دهند.

وی گفت: از شرکت کرمان موتور چهار مدل خودروی جک J4, J7, S3 , S5 و از شرکت مدیران‌خودرو پنج خودروی آریزو 6، FX، تیگو7، X22 و X55 برای متقاضیان در نظر گرفته شده است. تحویل این خودروها حداکثر سه ماهه خواهد بود و به نوعی فروش فوق العاده محسوب می‌شود.

جک J4 ارزان‌ترین خودرو در این لیست است. همچنین ام وی ام X22 و جک S3 ارزان‌ترین گزینه‌های موجود بین کراس‌اوورها را تشکیل می‌دهند. 

تقدسی همچنین خبر داد: همه متقاضیان محصولات دو شرکت خودروساز که موعد تحویل آن‌ها در فصول آتی یا سال ۱۴۰۳ نیز است، می‌توانند در سامانه اقدام کنند؛ ضمن اینکه در این مرحله، دو گروه مذکور (افرادی که هیچ خودرویی تخصیص نشده بود و دارندگان نوبت نیمه دوم ۱۴۰۲ و سال ۱۴۰۳) می‌توانند نسبت به جابجایی خودرو از همان شرکت اقدام کنند.

گفتنی است که اواخر خرداد ماه که نتایج قرعه‌کشی نوبت‌دهی مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها، بر روی سایت سامانه مذکور بارگذاری شد؛ به ۹۷ درصد متقاضیانی که در مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها ثبت‌نام کرده بودند، طبق برنامه زمان‌بندی تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه تولید خودروسازان، تخصیص صورت گرفت، اما برای ۳ درصد متقاضیان که ثبت درخواست خودروهای CKD (محصولات خودروسازان خصوصی) داشتند، با توجه به محدودیت ایجاد شده و ظرفیت جذب نشده خودروسازان، تخصیص صورت نگرفت.

تقدسی تاکید کرد: پس از این مرحله نیز، ظرفیت موجود همه خودروسازان مجددا بررسی خواهد شد و بر مبنای آن مراحل آتی طرح یکپارچه خودرو اطلاع رسانی خواهد شد.

 

مهلت سه روزه برای متقاضیان

رئیس سامانه یکپارچه خودرو اضافه کرد: سامانه یکپارچه تا پنج شنبه شب 9 شهریورماه باز است و متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

بدین ترتیب قرار شد با حفظ اولویت، امکان انتخاب خودروی جدید و جایگزین برایشان در شهریور ماه فراهم شود. برای این افراد، با توجه به اینکه ظرفیت خالی برای تعدادی محصول هم در سال جاری و هم در ۱۴۰۳ وجود دارد، پس از برنامه‌ریزی، مجدد سایت سامانه فعال شود تا برای خودروهایی که مشخصا ظرفیت خالی دارند، ثبت تقاضا انجام شود؛ حال طبق آنچه که وعده شده بود، سایت سامانه مجدد از دوشنبه شب برای متقاضیان باز و فعال شده است و به مدت سه روز فعال خواهد بود.

 

منابع: تسنیم، ایسنا

دیدگاه ها (0)
img