رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور به بعد واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند



رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، توصیه کرد گروه‌های پرخطر از اواسط شهریور به بعد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

به گزارش صبح ساحل، «شهنام عرشی»، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در این فصل و همچنین فصل پاییز نیاز است افرادی که علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا دارند، از ماسک استفاده کنند و در روز‌هایی که علائم تب دارند، یک تا سه روز در منزل بمانند و استراحت کنند.

وی با بیان اینکه به طور معمول در آبان هر سال، شاهد اوج آنفلوآنزا در کشور هستیم، ادامه داد: افرادی که سن بیشتر از ۶۰ سال و بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، دیابت شدید، بیماری‌های ریوی و یا بیماری‌هایی دارند که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل کمیته ملی واکسیناسیون کووید ۱۹، افراد بالاتر از ۶۰ سال سن، در صورتی که در یکسال گذشته واکسن کرونا تزریق نکرده اند، یک نوبت یادآور واکسن کرونا تزریق کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، گفت: در شهریور و اوایل پاییز، ممکن است شاهد بیماری‌ها و اسهال‌های روده‌ای باشیم بنابراین شستشوی دست قبل از مصرف غذا، پرهیز از مصرف غذای خام و سالاد در بیرون از منزل را توصیه می‌کنیم.

دکتر عرشی افزود: اگر افرادی هستند که اسهال شدید دارند و مدت آن بیشتر از یکی دو روز شده، توصیه بر این است که در نخستین فرصت به پزشک معالج، مراجعه و درمان‌های لازم را دریافت کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: افرادی که از سفر‌های با تجمع بالا باز می‌گردند، در صورت وجود علائم سرماخوردگی به مدت دو تا سه روز در منزل بمانند و اگر به هر دلیلی مجبور به ترک منزل می‌شوند و علائمی مانند عطسه، سرفه و آبریزش بینی دارند، باید از ماسک استفاده کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها