با حضور استاندار هرمزگان:

تفاهم نامه تولید و کشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد




با حضور استاندار هرمزگان، تفاهم نامه چهار جانبه تولید و کشت ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت منعقد شد.
       

به گزارش صبح ساحل، صبح امروز چهارشنبه 22 شهریورماه ، با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، تفاهم نامه 4 جانبه جهت کا‌شت 100 هزار اصله نهال حرا در استان هرمزگان منعقد شد.

این تفاهم نامه با هدف همکاری مشترک در راستای توجهات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت درخت برای کشور برای زندگی برای مردم و با تاکید رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی و به منظور برون رفت از مواجه با چالش‌های مختلف محیط زیستی از قبیل آلودگی هوا، فرسایش خاک بیابان زایی و ریزگردها فرونشست ،زمین سیل و .... تقویت پوشش گیاهی و گسترش فضای سبز کشور و استان مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و استان کلید خورده است.

لذا در همین رابطه و به منظور هم افزایی و گشترش همکاری های بین دستگاهی تفاهم نامه چهارجانبه میان استانداری هرمزگان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان، اداره کل محیط زیست هرمزگان و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تنظیم، مبادله و امضا شد.

بر مبنای این تفاهم نامه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش قرار است ظرف مدت مشخص در غرب بندرعباس اقدام به کاشت درخت حرا در راستای حفظ محیط زیست و تقویت فضای سبز این منطقه کند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: امروز شاهد امضای یک تفاهم نامه در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و افزایش سرانه فضای سبز در سطح استان بودیم و مقرر شد شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این زمینه فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت برنامه ویژه در حوزه کاشت درخت داشته‌ایم، افزود: در دو سال انتهایی دولت سابق در سطح استان تنها صد هزار درخت کاشته شده اما در دولت سیزدهم در سال گذشته در استان شاهد کاشت 2.5 میلیون درخت بودیم و امسال هم برنامه کاشت 6.5 میلیون درخت را در دستور کار داریم و تاکنون بالغ بر 4 میلیون درخت از برنامه مد نظر کاشته شده است.

استاندار هرمزگان گفت: این جهش 65 برابری کاشت کار سختی است اما عزم راسخ برای رسیدن به این هدف گذاری وجود دارد، در برنامه داریم برای چهار سال آینده نیز 25 میلیون درخت در سطح استان کاشته شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق این برنامه می‌بایست یک شبکه سازی صورت می‌گرفت خوشبختانه این ساختار ایجاد شد و هر ظرفیت صنایع هم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شده و امروز شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعهد به کاشت 100 هزار اصله درخت حرا شده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ما به دنبال توسعه تک بعدی نیستیم و با توجهی که به آینده سرزمینمان داریم می‌طلبد به حوزه محیط زیست هم نگاه ویژه داشته باشیم، این دست موارد امضای تفاهم نامه و کاشت درخت همچنان ادامه دارد تا بتوانیم استانی سرسبز و در شان مردم استان ایجاد کنیم.


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها