سفیر بحرین فرصت‌های بسیاری در توافق اقتصادی بل ژاپن جست و جو می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

ژاپن و بحرین اخیرا یک توافقنامه اقتصادی امضا کردند که نه تنها با هدف حفظ منافع دو طرف، بلکه امکان تبادلات بیشتر بین دو کشور را فراهم می‌کند. احمد محمد آلدوسری، سفیر بحرین در ژاپن گفت که این توافق از منافع شرکت‌هایی که بین دو کشور تجارت می‌کنند، از جمله رفتار عادلانه و آزادی نقل و انتقالات، و رویه‌های حل و فصل اختلافات محافظت می‌کند. سفیر آلدوسری در مصاحبه با عرب نیوز خاطرنشان کرد که شرکت‌های ژاپنی قبًال در زمینه تولید، مالی و تجارت در بحرین فعال بودند و وی پیش بینی می‌کند که سرمایه گذاری بیشتر گسترش یابد که به روابط اقتصادی قویتر و نزدیکتر بین بحرین و ژاپن کمک کند.

سفیر خاطرنشان کرد که این توافق بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای تقویت روابط اقتصادی و مالی با کشورهای جهان و ایجاد فضای مساعد برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

وی توضیح داد که بحرین 36 موافقتنامه برای ترویج و حمایت از سرمایه گذاری با کشورهایی از جمله بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، فرانسه، هند، چین، روسیه، سنگاپور و آلمان امضا کرده است. بحرین و ژاپن در طول سالیان متمادی روابط گسترده و همکاری داشته‌اند و این توافق به دنبال گسترش این روابط است.

سفیر به مزایای منحصربفردی که شرکت‌های ژاپنی از سرمایه گذاری و گسترش فعالیت‌های خود در بحرین انتظار دارند اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد که کشور پادشاهی در حال حاضر در تنوع بخشیدن به اقتصاد خود پیشرفت خوبی دارد و برنامه بهبود اقتصادی مشخصی دارد که اولویت اصلی را بر جذب سرمایه گذاری خارجی و دستیابی به رشد در بخش‌های غیرنفتی قرار می دهد.

سفیر بر فضای خوشایند پادشاهی برای شرکت‌هایی که به دنبال گسترش یا راه‌اندازی حضور منطقه‌ای هستند، تاکید کرد و خاطرنشان کرد که بحرین علاوه بر موقعیت استراتژیک پادشاهی، ارزش زیادی برای هر شرکتی که به دنبال توسعه در آنجا است، از جمله مالکیت 100 درصد خارجی شرکت‌ها، ارائه می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در سال ،2021 سهام سرمایه گذاری مستقیم خارجی بحرین نسبت به تولید ناخالص داخلی 86 درصد در مقایسه با میانگین جهانی 47 درصد بود. سفیر آلدوسری در پایان گفت:« با ادغام ابتکارات مبادالت فرهنگی در کنار سرمایه گذاری‌های اقتصادی، کشورها میتوانند رویکردی کل نگر ایجاد کنند که احترام متقابل، درک و همکاری بین شهروندان خود را تقویت کند.»

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها