نخستین لیگ قهرمانان اروپا بدون مسی و رونالدو



ستارگان سابق بارسلونا و رئال مادرید روی هم ۹ بار قهرمان لیگ قهرمانان شدند اما پس از دو دهه هیچکدامشان در این رقابت‌ها حضور ندارند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، نام لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا عجین شده است. این دو روی هم ۹ بار فاتح لیگ قهرمانان شدند. با این حال آنها در فصل جدید این رقابت‌ها برای اولین بار در دو دهه اخیر شرکت نخواهند کرد. لیونل مسی در اینترمیامی و کریستیانو رونالدو در النصر عربستان توپ می‌زنند.

 

اولین حضور لیونل مسی در لیگ قهرمانان اروپا

مسی ۱۷ فصل در بارسلونا بود و چهار قهرمانی در لیگ قهرمانان از بهترین دستاوردهای دوران حضورش در کاتالونیا محسوب می‌شود. کاپیتان تیم ملی آرژانتین اولین بازی‌اش را در این رقابت‌ها در فصل ۲۰۰۵ - ۲۰۰۴ در بازی مرحله گروهی مقابل شاختاردونتسک انجام داد که با شکست دو بر صفر به پایان رسید. بارسلونا در مرحله یک‌هشتم نهایی به چلسی ژوزه مورینیو باخت اما ۱۲ ماه بعد شانس زیادی داشت و با شکست‌دادن آرسنال در فینال سال ۲۰۰۶ در پاریس قهرمان اروپا شد. مسی آن فینال را به دلیل مصدومیت از دست داد اما عضو تیم بارسلونا بود و مدال قهرمانی را گرفت. مسی البته در قهرمانی‌های بعدی در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نقش مهم‌تری ایفا کرد و در دو فینال جداگانه مقابل منچستریونایتد گلزنی هم کرد.

 

مسی چند گل در لیگ قهرمانان اروپا زد؟

مسی در مجموع ۱۲۹ گل در ۱۶۳ بازی در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند و دومین گلزن برتر این رقابت‌هاست.

 

اولین حضور کریستیانو رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا

رونالدوی ۱۷ساله مهاجم اسپورتینگ‌لیسبون بود و اوت ۲۰۰۲ در انتخابی لیگ قهرمانان اروپا برابر اینتر اولین بازی‌اش را انجام داد. تیم پرتغالی در نهایت نتوانست به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند. او اولین حضور در این رقابت‌ها را کمی بیش از یک سال بعد برای منچستریونایتد انجام داد؛ تیمی که تابستان ۲۰۰۳ به آن پیوست. مانند مسی، اولین بازی او با شیاطین سرخ با شکست به پایان رسید. یونایتد خارج از خانه با نتیجه دو بر یک برابر اشتوتگارت شکست خورد.

  

رونالدو چند گل در لیگ قهرمانان اروپا زد؟

هیچ بازیکنی به اندازه رونالدو (۱۸۳ بازی) در لیگ قهرمانان اروپا حضور نداشته و بیشتر از او (۱۴۰ گل) گل به ثمر نرسانده است. تعداد گل‌های اروپایی او در رئال مادرید بیشتر از تعداد بازی‌هایش بود (۱۰۵ گل در ۱۰۱ بازی). او با رئال مادرید چهار بار قهرمان مسابقات شد (۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) و پنج توپ طلا را به دست آورد.

حالا برای نخستین بار از فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ هیچ‌یک از این دو بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا حضور ندارند؛ پایان یک دوران درخشان، تاریخی و باشکوه!

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها