سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران مجاز شد



با اعلام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، طرح تسهیل تردد گردشگران خارجی بویژه عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران آغاز شد و نخستین خودرو از عراق و از مرز شلمچه وارد ایران شد.

   

به گزارش صبح ساحل، محمدحسین صوفی، مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی درباره اجرای طرح تردد گردشگران خارجی به ایران با خودرو شخصی گفت: درحال حاضر ورود موقت وسایل نقلیه شخصی از گذرگاه‌های مرزی و ۱۵ کشور همجوار با استفاده از اسناد بین‌المللی معتبر از جمله پلاک، گواهی‌نامه بین‌المللی و کارنه دوپاساژ امکان‌پذیر شده است. پیش‌تر این امکان برای پاکستان، ترکیه، امارات، عمان و کویت با استفاده از کارنه و بدون پرداخت عوارض گمرکی برقرار بود و اکنون گردشگران عراقی با خودرو شخصی و درصورت دریافت کارنه، ارزان و آسان می‌توانند به ایران سفر کنند.

به گفته مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و گردشگری، طرح تسهیل تردد با خودرو شخصی و با کارنه به ایران به‌زودی با کشورهای ارمنستان و گرجستان انجام می‌شود.

او یادآور شد: این طرح در راستای انتظارات رییس‌جمهور با هدف ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه و رونق گردشگری ارزان و تسهیل تردد بین این کشورها اجرا شده است.
در ادامه با اعلام رسمی عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نخستین خودرو از عراق و از مرز شلمچه به شکلی نمادین وارد ایران شد.

او در ادامه با بیان اینکه تردد آسان، ساده و ارزان از کشور مهم همسایه (عراق) رسماً آغاز شد، گفت: با اقداماتی که کانون اتومبیلرانی و جهانگردی انجام داده است، ایرانی‌ها هم با خودرو شخصی و با دریافت اسناد و مدارک بین‌المللی می‌توانند به این کشورها سفر کنند و تردد با «کارنه» دوطرفه خواهد بود.

در ادامه این مراسم، با اعلام ضرغامی پروژه‌های گردشگری در استان‌های تهران، کیش، البرز، خراسان رضوی، ایلام، هرمزگان، فارس و اردبیل به شکل مجازی افتتاح شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها