اجرای ۱۹ پروژه ساماندهی رودخانه‌ها در هرمزگان



مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان‌ گفت: در حال حاضر بیش از ۵۶ کیلومتر از رودخانه استان هرمزگان در قالب طرح‌های گوناگون در دست ساماندهی و لایروبی است.

    

به گزارش صبح ساحل، جمشید عیدانی اظهار داشت: در استان هرمزگان رودخانه‌ها و مسیل‌های متعددی وجود دارند که برخی از آنها از نزدیکی مراکز جمعیتی شهری و روستایی عبور می کنند که نیازمند ساماندهی، لایروبی و بازگشایی هستند تا خطرات ناشی از بروز سیلاب در این مناطق به کمترین حد خود برسد.

وی گفت: رودخانه‌ها و مسیل‌هایی که باید ساماندهی، لایروبی و بازگشایی شوند تقریبا در همه مساحت جغرافیای استان هرمزگان پراکنده هستند. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گفت: مجموعه عملیات های ساماندهی و لایروبی رودخانه های استان هرمزگان شامل 19 پروژه جداگانه است به نحوی که در حال حاضر در شهرستان رودان یک طرح، میناب شش طرح، جاسک دو طرح، بندرخمیر یک طرح، حاجی آباد دو طرح، بندرعباس سه طرح و بستک نیز دو طرح در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طول مسیری که با اجرای این نوزده پروژه در قالب رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساماندهی، لایروبی و بازگشایی خواهد شد 56 کیلومتر و 613 متر است. 

عیذانی با اشاره به نحوه اولویت بندی اجرای پروژه‌های ساماندهی گفت: با توجه به بودجه‌هایی که برای پیشرفت و اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده برخی پروژه‌ها مراحل پایانی را طی می‌کنند و تعدادی دیگر با درصدهای متفاوت در حال انجام هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید کرد: در صورت تامین و ابلاغ تخصیص هزینه‌های مربوط به سال 1402 عملیات‌های اجرایی پروژه‌های مذکور با سرعت مضاعف تری طی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها