۲۵۰ نخل مرجوعی از محوطه‌های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه امحا شد



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: پیرو دستور معاون اول رییس جمهور مبنی بر سرعت‌بخشی برای خروج کالاهای رسوبی و متروکه از بنادر، ۲۵۰ نخل مرجوعی از محوطه‌های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خارج و امحا شد.

    

به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالاری روز سه‌شنبه گفت: در راستای سرعت بخشی در خروج کالاهای متروکه از بنادر پیرو دستور معاون اول رییس جمهور با همکاری همه نهادهای متولی و پیگیری‌های انجام شده، ۲۵۰ اصله نخل مرجوعی که بیش از ۲ سال در محوطه‌های اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه دپو شده بود، از بندر خارج و توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امحا شد.

وی ادامه داد: این اقدام در قالب برگزاری نشست‌ها و بازدیدهای متعددی با حضور نماینده استاندار هرمزگان، مراجع قضایی شهرستان، مدیرکل گمرک بندرلنگه و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی این شهرستان انجام شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: تخلیه انبارها و محوطه های بنادر از کالاهای متروکه همواره یکی از دغدغه های بنادر بوده، که با خروج و امحای ۲۵۰ اصله نخل که بیش از ۲ سال در محوطه های عملیاتی بندرلنگه دپو شده بود، هم اکنون زیرساخت‌های بندری در خدمت توسعه تجارت دریایی قرار گرفته است.

۱۴ شهریور امسال محمد مخبر در یک برنامه‌ای از پیش تعیین نشده با همراهی وزیر جهاد کشاورزی، رییس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران مربوطه در سفری چند ساعته عازم بندرعباس شد و با حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش‌های واصله را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

هفدهم شهریور امسال نیز مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در نشست بررسی علل رسوب کالا در بنادر هرمزگان که با حضور مدیران بنادر و گمرکات و اموال تملیکی و جمعی دیگر از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: رسوب کالا در بنادر استان نباید به رویه‌ای عادی تبدیل شود بلکه براساس قوانین موجود و هم‌چنین تدوین برنامه و قوانین جدید، راهکارهایی برای کاهش مدت زمان رسوب کالا و ترخیص هرچه سریع‌تر کالاها از بنادر ارائه داد.

وی در این نشست با بیان اینکه در کنار این موضوع باید بحث ایجاد انبارهای خصوصی نیز مدنظر باشد تا بخشی از حجم ورودی کالا به این انبارهای خصوصی خارج از بنادر منتقل و از فشار مضاعف بر بنادر کاسته شود، اضافه کرد: در خصوص متروکه شدن کالا و انتقال آن‌ها به انبارهای اموال تملیکی نیز باید بتوان با ارائه یک سری راهکارها مانع سواستفاده از برخی کمبوهای قانونی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها