12

مهر

1403


ورزشی

15 مهر 1402 15:41 0 کامنت

با کسب ۴ مدال طلای کشتی و شطرنج، مجموع مدال های طلای ایران به عدد ۱۳ رسید و نمایندگان کشورمان با صعود چهار پله ای به رتبه هفتم جدول رده بندی کلی مدال ها رسیدند.

   
به گزارش صبح ساحل، ایران با کسب ۳ مدال طلا در کشتی و یک طلا در شطرنج، مجموع مدال های طلای خود را در بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو به عدد ۱۳ رساند. بدین ترتیب در مجموع رقابت ها تا این لحظه، ایران در جایگاه هفتم بازی های آسیایی قرار گرفت.

ایران در جایگاه هفتم بازی های آسیایی

صبح امروز چهار نماینده ایران در کشتی آزاد به روی تشک رفتند و هر چهار نماینده ایران به فینال راه یافتند که حاصل کار آن ۳ مدال طلا و یک نقره بود.

یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم، حسن یزدانی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع نماینده وزن ۱۲۵ کیلوگرم با برتری مقابل تمامی رقبای خود موفق به کسب سه مدال طلای ایران از کشتی آزاد بازی های آسیایی شدند.

مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان نیز با قبول شکست در فینال به مدال نقره رسید. روز گذشته نیز رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره دست یافته بود. ایراهیم خواری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران روز گذشته با قبول شکست در دومین دیدار خود از دور رقابت ها کنار رفته بود.

بدین ترتیب ۶ نماینده کشتی آزاد ایران در رقابت های آسیایی چین موفق به کسب ۳ مدال طلا و ۲ مدال نقره شدند.

19367831936780

1936772

1936768

امروز همچنین ملی پوشان شطرنج ایران با ترکیب پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور مقابل کره جنوبی به برتری قاطع ۴ بر صفر دست یافتند و مدال طلای بازی های آسیایی را کسب کردند.

 

1936904

 

1936901

1936903

1936905

از دیگر رقابت های مهم امروز می توان به فینال کبدی مردان اشاره کرد که با داوری بحث برانگیز، ایران نتیجه را به هند واگذار کرد.

فاطمه سعادتی نماینده کاراته ایران در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم در بخش کومیته نیز با برتری مقابل حریف خود در دیدار رده بندی، به مدال برنز دست یافت. امیر مهدی مهدی زاده نماینده وزن منهای ۶۷ کیلوگرم و مهدی خدابخشی نماینده وزن منهای ۸۴ کیلوگرم کومیته مردان از کسب مال بازماندند.

1936868

الناز رکابی نماینده سنگنوردی ایران نیز در حالی که به فینال بخش لید راه یافته بود با بدشانسی مواجه شد و به دلیل بارش باران فینال این رقابت ها برگزار نشد و با رتبه هقتمی دور ماقبل فینال به کار خود پایان داد.

علی اکبرپور نماینده وزن ۸۵ کیلوگرم جوجیتسو ایران نیز با قبول شکست در مرحله یک هشتم نهایی بدون کسب مدال به کار خود پایان داد.

امروز همچنین در دسته +۱۰۹ کیلوگرم علی داوودی و آیت شریفی نمایندگان ایران در وزنه برداری بازی های آسیایی هستند و باید به مصاف رقبا خود بروند. در واترپلو نیز تیم ملی ایران در دیدار رده بندی به رقابت خواهد پرداخت.

بدین ترتیب با کسب ۴ مدال طلای کشتی و شطرنج، مجموع مدال های طلای ایران به عدد ۱۳ رسید و نمایندگان کشورمان با صعود چهار پله ای به رتبه هفتم جدول رده بندی کلی مدال ها رسیدند.

دیدگاه ها (0)
img