عربستان سعودی خواستار پایان دادن به تشدید خشونت‌های اسرائیل شد


نویسنده: عدنان نگاری

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار پایان دادن به تشدید خشونت‌ها پس از حمله غافلگیرانه روز شنبه به اسرائیل توسط گروه فلسطینی حماس شد.
رژیم صهیونیستی روز یکشنبه غزه را مورد حمله قرار داد و صدها نفر را به تلافی یکی از خونین ترین حملات تاریخ خود که منجر به کشته شدن صدها اسرائیلی شد، به شهادت رساند. حملات هوایی به بلوک‌های مسکونی، تونل‌ها، یک مسجد و خانه‌های مقامات حماس در غزه، در راستای تعهد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر «انتقام قدرتمند»، بیش از 400 نفر از جمله 20 کودک را کشتند. این اظهارات شاهزاده فیصل طی تماس تلفنی از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده بیان شد.
آنها در مورد خطر تداوم تشدید حملات نظامی و نیاز به یافتن راه‌هایی برای کاهش تنش بحث کردند. وزارت امور خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد:« آن‌ها همچنین در مورد نیاز جامعه بین المللی برای کاهش پیامدهای بحران به گونه‌ای که به حفظ صلح و امنیت بین المللی کمک کند، گفتگو کردند.» اوایل روز یکشنبه، شاهزاده فیصل با کاترین کولونا، وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه تماس گرفت. آن‌ها آخرین تحولات غزه و لزوم توقف تشدید را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
وی بر مخالفت پادشاهی سعودی با هدف قرار دادن غیرنظامیان و لزوم احترام اسرائیل و فلسطینیان به قوانین بین المللی بشردوستانه تاکید کرد. او همچنین یک تماس تلفنی از همتای هلندی خود Hanke Bruins Slot برای گفت و گو در مورد وضعیت دریافت کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها