تزریق بیش از ۱۸ هزار دُز واکسن به کودکان رودانی



مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: ۱۸هزار و ۷۸۵ دُز واکسن برای پیشگیری از بیماری‌های واگیردار ۶ ماهه امسال به کودکان رودانی تزریق شد.

 

به گزارش صبح ساحل، عباس علیمراد عصر سه‌شنبه در تشریح عملکرد واحد مبارزه با بیماری های شبکه در نیمه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت همچنین کارشناسان مبارزه با بیماری‌ها با انجام غربالگری در جمعیت کودکان رودان بیش از ۱۲۰۰ کودک از نظر کم‌کاری تیرویید غربالگری و مواردی که مبتلا بودند برای درمان به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری در بیماری هاری و مرگ حتمی فرد در صورت ابتلا، در ۶ ماهه امسال به ۲۷۴ نفر واکسن هاری تزریق شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان افزود: واحد مبارزه با بیماریهای این شهرستان همچنین برای ۷۴ مورد مارگزیدگی و ۳۰۴ مورد عقرب گزیدگی آنتی ونوم (پادزهر) تهیه و تزریق کردند.

علیمراد با بیان اینکه شهرستان رودان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین فعالیت بخش کشاورزی، هرساله پذیرای تعداد زیادی از کارگران اتباع خارجی به‌صورت فصلی و دائم است، اضافه کرد: به دلیل فعال بودن کانون‌های مالاریا و فلج اطفال در پاکستان و افغانستان، خطر طغیان این بیماری ها در شهرستان نیز زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: با اشراف دقیق کارشناسان مبارزه با بیماریها بر محل‌های تجمع آنان و غربالگری مستمر جمعیتی هیچ بیمار مبتلا به مالاریای بومی نداریم و در میان اتباع بیگانه نیز ۵۲ مورد شناسایی و به سرعت تحت درمان قرار گرفتند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها