رئیس جمهور در جمع دانشجویان شیراز:

دولت به وعـده‌های خود وفــادار است



 سید ابراهیم رئیسی، صبح پنجشنبه 20 مهرماه با حضور در دانشگاه شیراز، در آیین آغاز سال تحصیلی 1402_1403 دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور شرکت کرد.
      
به‌گزارش صبح ساحل، رئیسی ضمن تبریک ایام پیروزی رزمندگان جبهه‌ی مقاومت فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا باید پاسخگو باشند که چگونه کودکان و زنان بی‌گناه را مورد هجوم قرار داده و خانه‌های آنان را ویران می‌کنند؛ هرچند که سابقه‌ی این جنایات، به امروز و دیروز برنمی‌گردد.رئیس‌جمهور در ادامه گفت: جبهه‌ی مقاومت در روزهای اخیر به پیروزی‌های بزرگی دستی یافته و این پیروزی‌ها را باید به جبهه‌ی مقاومت، رزمندگان فلسطینی و مجاهدان راه خدا تبریک گفت.
       
دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند
سید ابراهیم رئیسی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور دانشگاهیان در تصمیم‌گیری‌های کلان گفت: حضور دانشگاهیان در قانون‌گذاری‌ها بسیار ضروری است؛ من همیشه گفته‌ام دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند. 
بسیار مهم است که اگر استاد و یا دانشجویی درباره‌ی تصمیمی نظر مخالف داشته باشند، بتوانند با آسودگی آن را مطرح کنند و از بیان آن ابایی نداشته باشند. 
البته تا قبل از آنکه تصمیم به مصوبه و قانون تبدیل شود؛ چرا که بعد از تبدیل شدن به قانون، این موارد در اجرای صحیح آن اخلال ایجاد می‌کند.
 وی ادامه داد: افتخارات و موفقیت‌های امروز کشور، به لطف وجود دانشگاه‌های فعال است. فعالیت بیش از 9 هزار شرکت دانش‌بنیان، پیشرفت‌های روزافزون صنایع هسته‌ای، نظامی، کشاورزی و دیگر حوزه‌ها را مدیون حضور دانشگاه‌ها هستیم. 
      
دولت به وعده‌های خود وفادار است
رئیسی با تاکید بر اینکه دولت از ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب‌نشینی نکرده، اظهار کرد: مساله اشتغال در 23 استان کشور سازماندهی شده و همه‌ی تلاش ما این است که تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود؛ تحقق وعده‌های مربوط به اشتغال، نیازمند کارآمدی نظام اداری و شکسته‌شدن بروکراسی‌های خسته‌کننده است. رئیسی در ادامه با بیان اینکه آمار بهره‌وری در این دولت به عدد 3.5 ارتقاء یافته است، دولت را وفادار به وعده‌هایش خواند و گفت: دولت در وعده‌های خود نسبت به ساخت 4 میلیون مسکن و دیگر وعده‌ها با تمام وجود تلاش می‌کند.وی در پاسخ به سوال یک دانشجو گفت: اولویت دولت تکمیل 240 هزار واحد مسکن مهر است که تنها در 2 سال، دولت سیزدهم توانسته 100 هزار واحد از آن را تحویل بدهد و بقیه نیز در حال اجرا است. همچنین تمام تلاش دولت این است که ساخت این واحدهای مسکونی را به شکل واگذاری زمین یا تسهیلات به بخش‌های خصوصی تکمیل کند. 

امیررضا منعمی//روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها