سال 2023 بهشت هکرها بود


نویسنده: حمید صفری زاده

به نظر می‌رسد که افزایش نفوذ دنیای مجازی در زندگی روزمره ما با افزایش تعداد حملات سایبری و نقض‌های امنیتی همراه بوده است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط منابع سرقت هویت (ITRC)، نسبت به سال گذشته شاهد ثبت رکوردهای جدید در زمینه تعداد حملات سایبری هستیم.

  

 به گزارش صبح ساحل، هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی و ورود حجم گسترده‌تری از مردم به دنیای سایبری، هکرها و کلاهبرداران دنیای مجازی نیز روز به روز در حال افزایش و استفاده از راهکارهای تازه برای کسب درآمد غیرقانونی هستند.
 بر همین اساس، هر روز شاهد انتشار اخبار و اطلاعاتی در رابطه با حوادث سایبری و حمله به پلتفرم‌های مختلف در سراسر جهان هستیم.
بر اساس داده‌های جدید مرکز منابع سرقت هویت (ITRC)، به نظر می‌رسد که این روند در سال 2023 تشدید شده و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که تعداد کل حملات سایبری و نشت‌های اطلاعاتی از ارقام مربوط به سال گذشته عبور کرده و به رکورد جدیدی رسیده است.
بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، تا ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) بالغ بر 2116 مورد به خطر انداختن داده‌ها را ردیابی شده که افزایشی 17 درصدی نسبت به 1802 مورد نسبت به سال 2022 محسوب می‌شود.

چرا آمار مربوط به حملات سایبری مهم هستند؟
به گزارش Axios، اما شاید این سؤال برای شما مخاطبان عزیز شکل بگیرد که چرا چنین داده‌هایی حائز اهمیت هستند. پاسخ بسیار ساده است، افزایش این آمار نشان می‌دهد که تلاش‌های شرکت‌های امنیت سایبری و همچنین قانون‌گذاران و رگولاتورهای دولتی برای سرکوب حملات باج‌افزارها و سایر حوادث دنیای مجازی، به سختی شکست خورده‌اند.
به گزارش محققان ITRC، بیشتری رشد امسال را می‌توان به ترکیبی از حملات مربوط به باج‌افزارها، آسیب‌پذیری‌های روز صفر (zero-day vulnerabilities) و حملات سایبری به زنجیره تأمین شرکت‌های بزرگ نسبت داد.
ایوا ولاسکوئز (Eva Velasquez)، رئیس و مدیرعامل ITRC با انتشار یک بیانیه رسمی در رابطه با این موضوع توضیح داد:
“گرچه ثبت رکوردهای تازه در تعداد نقض‌های امنیتی قابل توجه است، متأسفانه چنین چیزی تعجب‌آور نیست. همان‌طور که پیش‌بینی شده بود رکورد مربوط به حملات سایبری سال گذشته شکسته شد، اما سؤال اصلی آن است که تا کجا این روند ادامه می‌یابد.”نکته جالب در رابطه با این گزارش آن است که نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش چشمگیر تعداد حملات و حوادث سایبری در سال 2023، تعداد قربانیان به شدت کاهش یافته است.طبق آمار، در سال 2023 بالغ بر 233.9 میلیون نفر با چنین حوادث و حملاتی روبرو شده‌اند، در حالی که این رقم برای سال 2022 چیزی حدود 425 میلیون نفر اعلام شده است. به گفته تحلیلگران، شاید این کاهش تعداد در نتیجه تمرکز هکرها و مجرمان سایبری بر روی حمله به شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده شکل گرفته باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها