نایب رییس کمیسیون صنایع:

وزارت صمت هر چه سریع‌تر قیمت نهایی خودروهای وارداتی را اعلام کند



نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی از سوی وزارت صمت و تسریع فرآیند عرضه این خودروها در بازار تاکید کرد.   

          

به گزارش صبح ساحل، علی جدی در خصوص تعیین قیمت علی الحساب خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو که موجب بلاتکلیفی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی در رابطه با قیمت نهایی این خودروها شده است، اظهار داشت: اگر قیمت گذاری خودرو طبق قانون به شورای رقابت محول شده است، این شورا باید هر چه سریع تر نسبت به تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی اقدام کند در غیر این صورت سازمان حمایت بر حسب اختیارات قانونی خود می تواند مطابق با قیمت تمام شده خودرو وارداتی و هزینه های گمرکی که از قبل مشخص شده است و همچنین سود معمول بین 13 تا 17 نسبت به تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی اقدام کند.

ویبا صراحت بیان کرد: از آنجا که واردات خودرو به کشور به اندازه کافی زمانبر شده است لازم است وزارت صمت با تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی فرآیند عرضه این خودروها در بازار را تسریع کند و اگر قرار بر پاسکاری قیمت گذاری بین وزارت صمت و شورای رقابت و معطلی مردم است، سازمان حمایت می تواند طبق روال معمول با پیش بینی قیمت خودروهای وارداتی و یا درخواست قیمتی متعارف از سازمان توسعه و تجارت نسبت به قیمت گذاری خودروهای وارداتی و تعیین تکلیف متقاضیان خرید این خودروها اقدام کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعیین قیمت نهایی خودروهای وارداتی به راحتی در وزارت صمت قابل تصمیم گیری است، تصریح کرد: متاسفانه سومدیریت در صنعت خودرو به قدری شدت یافته که به نظر می رسد وزارت صمت یا اراده ای برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو ندارد و یا تعمدی در کار است. لذا آشفتگی در حوزه خودرو به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص واردات هزار و 500 دستگاه خودرو به کشور و تاثیر آن بر بازار خودرو اظهار داشت: واردات هزار و 500 دستگاه خودرو در کشوری که ظرفیت تولید خودرو در آن یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است، تاثیری بر بازار خودرو نخواهد داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها