آرامش موقت در بازار خودرو/ منتظر ارزانی خودرو باشیم ؟



در بازار خودرو‌های ایرانی قیمت تمام محصولات ایران خودرو و سایپا بدون تغییر بود.

   

 رکود اقتصادی در بازار خودرو

شورای رقابت و وزارت صمت در راستای حفظ وضعیت رکود اقتصادی در بازار خودرو و حبس شرایط اعلام قیمت جدید خودروسازان بزرگ نظیر ایران خودرو و سایپا رابه تاخیر انداخت تا شرایط آرامش موقت بازار با خطری مواجه نشود. در همین بین اخباری از گوشه و کنار مبنی بر افزایش قیمت ها به گوش می رسید که سریعا از سوی شورای رقابت و وزارت صمت تکذیب می شد اما چندی بعد در شرایطی که تحولات سیاسی منطقه آغاز نشده بود و نرخ ارز همچنان زیر 50 هزار تومان مانده بود، اعلام قیمت چند محصول نه چندان پرطرفدار از سایپا آغاز شد و به جای اعلام جمعی قیمت ها، به صورت قطره چکانی قیمت ها اعلام می شد تا اینکه با اوج گیری تنش های منطقه و افزایش نرخ ارز و تحرک نسبی بازار، قیمت 8 محصول ایران خودرو اعلام شد که در مقایسه با مدل های پایه مشابه این نمونه های بهبودیافته رشد 12 تا 43 درصدی را نشان می داد و عملا مبنای میانگین قیمت خودرو های تولیدی ایران را به بیش از 500 میلیون تومان رساند. این در حالی است که در اعلام قیمت های جدید خودروسازان خصوصی به صورت ماهانه نیز بعضا رشد کوچکی در حد کمتر از ده میلیون تومان به چشم می خورد که ظاهرا روش جدیدی برای ملموس نبودن رشد ناگهانی قیمت ها بعد از چند ماه است. در مجموع با رصد چنین تحولاتی در قیمت گذاری صنعت خودرو به نظر می رسد باید انتظار رشد قیمت دیگر خودروها را نیز داشته باشیم و انتظار روند نزولی قیمت ها در حوزه صنعت خودرو دولتی و خصوصی با حقایق روز این صنعت و رویداد های اخیر همخوانی ندارد و عملا بازار خودرو از نظر قیمت های شرکتی روندی صعودی خواهد داشت.

     

 واردات خودروهای کارکرده، قیمت خودروهای بازار می‌شکند

وزیر صمت می‌گوید اگر به‌دنبال خرید خودرو هستید کمی دست نگه دارید. چرا که با واردات خودروهای کارکرده، قیمت خودروهای بازار می‌شکند!

علی آبادی، وزیر صمت در مصاحبه اخیر خودش با رادیو اقتصاد گفت: تولید خودروهای مونتاژی با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است و به‌لطف افزایش تولد خودروهای داخلی، در نیمه دوم سال رکورد جدیدی از تولید خودرو در کشور ثبت خواهد شد. علاوه بر این واردات خودروهای نو و کارکرده نیز می‌تواند به‌عنوان دو بازوی کمکی، به کاهش قیمت خودرو کمک کند.

به‌زودی لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب و ابلاغ خواهد شد و شاهد حضور اتومبیل‌های دست دوم باکیفیت خارجی در بازار کشور هستیم. بنابراین اگر قصد خرید خودرو را دارید، عجله نکنید و کمی دست نگه دارید. قیمت‌ها کاهشی هستند.

قیمت به روز خودروهای داخلی

بر این اساس قیمت پژو پارس ۶۱۵ میلیون تومان است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک به ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس اتوماتیک نیز ۸۰۵ میلیون قیمت دارد. در خودرو‌های سایپا نیز قیمت شاهین ۵۸۰ میلیون تومان است.

تیبا ۳۳۵ میلیون قیمت دارد. ساینا ۳۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و کوییک اتوماتیک نیز ۴۱۵ میلیون تومان شده است.بازار خودرو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها