12

مهر

1403


img
احسان کرمی
28 مرداد 1403 08:13 0 کامنت
چینش کابینه چهاردهم ، انتخاب وزرای پیشنهادی و معرفی 19 وزیر به مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس جمهور بر مبنای شعار انتخاباتی ، دیدگاه سیاسی و بینش شایسته سالاری آقای پزشکیان ارزیابی می شود.
انتخاب وزاری پیشنهادی که طی یک فرایند مشورتی با جناح‌های مختلف سیاسی درون حاکمیت صورت گرفته، بازتاب‌های گوناگونی بین نخبگان، جریانات سیاسی، گروه‌های قومی و ... داشته است .
رئیس جمهور در پاسخ به بازتاب‌ها ، اعلام کرده که مردم صبر کنند و عملکردها را نقد نمایند. هم چنین آقای پزشکیان اساس و رویکرد گزیدن همکاران خود در کابینه را نخبگی، توانمندی،  تحصیلات عالیه، پاکدستی، صداقت و شایستگی برشمرده است.
 از سوی دیگر، رئیس جمهور معتقد است که موفقیت نظام سیاسی و دولت، در وفاق ملی وحضور همه‌ی طیف‌های سیاسی در کابینه چهاردهم محقق خواهد شد. کمتر سیاستمداری معرفی چنین وزرایی در دولت چهاردهم را پیش بینی می‌کرد. در هرحال تشخیص و سلیقه آقای پزشکیان این است که با این افراد در کابینه می تواند در راستای تحقق شعار انتخاباتی خود و در جهت تامین منافع ملی ومصالح ملت عمل کند.
یک هفته‌ای از معرفی وزاری پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و نمایندگان مجلس در جلسات متعدد و کمیسیون‌های تخصصی مشغول ارزیابی وبررسی سوابق، برنامه ، توانمندی و کار آمدی آن‌ها هستند.
دلسوزان نظام واقشار مختلف مردم از نمایندگان مجلس این انتظار را دارند که در موقعیت حساس کشور و شرایط شکننده سیاسی منطقه و بین المللی به وظیفه ذاتی خود در بررسی و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، فارغ از گرایش و وابستگی جناحی عمل  و به تشکیل کابینه چهاردهم رسمیت بخشند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای اعتماد به وزاری پیشنهادی را براساس برنامه، سوابق کاری مرتبط، با حوزه ماموریت، پاکدستی، معتقد به کار جهادی و کار آمدی مدنظر قرار دهند. کابینه و دولت چهاردهم نیازمند رای حداکثری وبالای نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی است، چرا که حمایت خانه ملت از کابینه ، نشانه‌ی همگرای، همفکر، اتحاد و وفاق ملی بین نخبگان کشور خواهد بود.

روزنامه صبح ساحل

img
دیدگاه ها (0)
img