12

مهر

1403


img
عبداسلام جمالی
05 شهریور 1403 08:56 0 کامنت
بعد از کش و قوس های فراوان و گمانه زنی‌های بسیار از سوی صاحب نظران بالاخره روز موعود فرا رسید و مجلس شورای اسلامی با اکثریت اصولگرا برخلاف پیش بینی ها به همه‌ی وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان رای اعتماد داد و و هر نوزده نفر را کسوت وزارت پوشاند و راهی پاستور کرد.
این همراهی مجلس با دولت نوپای جناب پزشکیان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این همکاری و همراهی تا پایان چهار سال دولت تداوم داشته باشد.
هم مجلس و هم دولت تسویه حساب‌های شخصی و جناحی را کنار گذاشته و یک مسیر را دنبال کنند که همان پیشرفت و رشد و ترقی کشور و در یک کلام اعتلای نام زیبا و بزرگ ایران باشد.
اما این تازه آغاز کار است.الان بر روی دست پزشکیان و دولت او یک ایران مانده و هزار و یک مشکل.وعده های انتخاباتی که باید جامه عمل پوشانده شوند و به انبوهی از انتظارات و توقعات به حق مردم و جوانان خصوصا حل مشکلات کمرشکن و استخوان سوز اقتصادی که باید پاسخ مثبت داده شود و کشور را با ۵۸۰ همت کسری بودجه تا آخر سال اداره کند.
اگر چه اسامی وزرای پیشنهادی پزشکیان به مجلس خیلی‌ها از جمله بسیاری از جوانان و اصلاح طلبان و جامعه اهل سنت‌ را قانع نکرد با این وجود اکنون همه چشم ها در انتظار ماه‌های آینده هستند که آیا این دولت که دولت وفاق ملی نام گرفته چگونه عمل خواهد کرد و با بسیاری از طرح های در دست اجرا از جمله فیلترینگ و طرح نور و با مسایل بسیار حیاتی که سالها بر زمین مانده مانند FATF و برجام و نیز روابط با کشورهای دنیا خصوصا جهان غرب و نیز جذب سرمایه گذاران خارجی و حل مشکلات اقتصادی و رونق سفره مردم و مهار و کاهش تورم چه خواهد کرد.
اکنون پزشکیان باید دو اقدام مهم را انجام دهد:اولا مسیر و راه این دولت را هم برای وزرایش و هم مردم تبیین نماید و یک همگرائی و انسجام بین وزاریش که از طیف های مختلف هستند ایجاد کند و همه را هم قسم نماید که در این راه از تمام ظرفیت ها و توانمندی خود استفاده نمایند و تا پای جان در خدمت به ایران از پای ننشینند.
و دوما از وزرایش بخواهد که معاونین نخبه و کارآمد و همسو با اهداف دولت بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی و به دور از رفیق بازی و نیزفارغ از قوم و مذهب و جناح افراد انتخاب کنند تا پروسه گذر از مشکلات کلید بخورد و رونق اقتصادی بر ریل درستی قرار بگیرد و مهم‌تر از انتخاب معاونین انتخاب‌ استانداران است که اگر قوی و قدر باشند می توانند جاده موفقیت‌های دولت را تسهیل نمایند.
ناگفته نماند که استفاده از نخبه گان اهل سنت و اقوام مختلف ایرانی در پست معاونان ریاست جمهوری و وزرا و استانداران تا حدود زیادی می تواند آنها را به دولت وفاق ملی امیدوار سازد و به وعده های دکتر پزشکیان نیز جامه عمل بپوشاند.
           
روزنامه صبح ساحل
img

تگ ها:

دیدگاه ها (0)
img