12

مهر

1403


img
عبداسلام جمالی
11 شهریور 1403 07:27 0 کامنت
خبر احراز رتبه نخست کنکور علوم تجربی از سوی خانم صبا معصوم نیا سماکوش از بندر عباس موجی از شعف و شادی میان مردم خصوصا اهالی فرهنگ و قلم بوجود آورد.این موفقیت بزرگ که در نوع خود در تاریخ آموزش و پروش هرمزگان بی‌سابقه است خدمت ایشان و خانواده‌‌شان و همه‌ی کسانی که در خلق این موفقیت بزرگ آموزشی نقشی ایفا کرده و دستی داشته‌اند اعم از مدیران آموزش و پرورش و مدیر و فرهنگیان این آموزشگاه صمیمانه تبریک عرض می‌کنیم.
  
بیان چند نکته در مورد درخشش دانش‌آموز هرمزگانی در کنکور سراسری خالی از لطف نیست.
نخست اینکه این شگفتی و موفقیت توسط یک دختر و نیز در رشته تجربی رقم خورده است.رشته‌ای که داوطلبان آن معمولا نسبت به سایر رشته‌ها اعم از ریاضی و انسانی و زبان و هنر بیشتر است و رقابت در این رشته بسی سنگین تر و مشکل تر از سایر رشته‌هاست.
دوم اینکه این رویداد بزرگ می‌تواند خودباوری و اعتماد به نفس جامعه دانش آموزی ما را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد و با این اعتماد به نفس و خودباوری به همراه چاشنی پشتکار و تلاش مضاعف می‌توان این موفقیت را برای سال‌های آینده تکرار کرد.
نکته آخر متوجه مسئولین و متولیان آموزش و پرورش هرمزگان است که کسب این رتبه ارزشمند مسئولیت آنها را دوچندان می‌کند. حال که زمین و خاک هرمزگان عليرغم ناعدالتی‌ها و تبعیض‌های موجود در توزیع امکانات آموزشی در کشور (خصوصا استان‌های محروم) برای شکوفائی چنین گل‌های زیبائی مستعد است پس باید با برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر زمینه شکوفائی استعدادها در سراسر استان نیز فراهم نمایند تا استعدادهای بکر و ناشناخته‌ای که در شرق و غرب استان به علت بی‌توجهی به فراموشی سپرده شده و بعضا در جاده‌های استان در تله‌های قاچاق افتاده و دود می‌شوند کشف و در جهت درستی شکوفا شوند و صباهای نقاط محروم هرمزگان را دریابید که تشنه مطالعه و تحصیل هستند اما امکانات کافی ندارند‌.
هر چند منکر زحمات متولیان امر آموزش و پرورش در استان نیستیم اما فراموش نکنیم که از نظر میانگین‌ معدل دانش آموزان در امتحانات نهایی در کشور شرایط خوبی نداریم و نباید در باد این موفقیت بخوابیم.
استناد به موفقیت چنین دانش‌آموزانی نمی‌تواند نشان‌دهنده‌ی عملکرد مطلوب نظام آموزشی استان باشد اما این موفقیت ها می تواند بارقه‌ی امید را در نسل آینده‌ی هرمزگان زنده کند.
img
دیدگاه ها (0)
img