11

مهر

1403


img
احسان کرمی
07 مهر 1403 08:01 0 کامنت
این روزها فضای رسانه‌ای و سیاسی استان هرمزگان حکایت از تغییر استاندار دارد و جناح‌های مختلف درصدد رایزنی با مقامات و مسئولان وزارت کشور هستند تا بتوانند گزینه مورد علاقه خودشان را به عنوان نماینده عالی دولت در استان مستقر نمایند. آقای دکتر مؤمنی پس از استقرار و حضور در وزارت کشور در خصوص هرگونه جابجایی و عزل و نصب استانداران اعلام کرد که ابتدا باید عملکرد آن‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.
  
این رویکرد یک سیاست منطقی و در راستای راهبرد شایسته سالاری می‌باشد، که استانداران لایق و کارآمد از قطار نیروهای انقلاب اسلامی پیاده نشوند. در اين ارتباط شایسته است عملکرد و کارآمدی آقای دوستی استاندار محترم هرمزگان با توجه به اختیارات، بودجه، نیروی انسانی و سایر ظرفیت های موجود، در کفه ی ترازوی ارزیابی قرار گیرد. 
یکی از آفت هایی که در دوران پس از انقلاب گریبان‌گیر عزل و نصب ها بوده، موضوع انتخاب استانداران براساس جناح‌بندی‌ها است و سابقه نشان می‌دهد که این روش در بهترین شکل آن، حفظ شرایط موجود بوده است. شعار و دیدگاه آقای دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور محترم بر وفاق ملی و تحول است. 
با این نگاه می‌توان انتظار داشت که شایسته سالاری ملاک و مبنا باشد. بنابراین با توجه با اینکه استان هرمزگان یک استان مرزی و دارای مرز دریایی است، باید فردی به عنوان استاندار هرمزگان انتخاب شود که دارای تخصص و تجربه ی اقتصاد دریامحور باشد. هرمزگان به واسطه ی نعمت خدادادی دریا و مزیتی که از دریا و ساحل حاصل می‌شود، ظرفیت های مختلف در حوزه ی ماموریت‌های وزارتخانه های صمت، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، نفت، انرژی، صنعت جهانگردی، ورزش و... در خود دارد.  لذا گزینه اصلح برای استانداری هرمزگان، باید فردی با تخصص، توان و تجربه ی اقتصاد دریا محور شناسایی و انتخاب شود که استان از حالت حفظ وضعیت موجود خارج و هرمزگان را در مسیر تحول و توسعه قرار دهد. به امید روزی که ملی بیندیشیم و منطقه‌ای عمل نماییم.

img
دیدگاه ها (0)
img