فتیله جنگ ۳۹ روزه و تحمیلی رژیم صهیونیستی و آمریکا بر ملت ایران با وساطت پاکستان و با پذیرش آتشبس از سوی طرفین پایین کشیده شد و آتش جنگی که کل منطقه را در برگرفته بود و میتوانست خاورمیانه را به جهنمی واقعی تبدیل نماید به طور موقت خاموش گردیده و تا زمان نوشتن این متن توسط نگارنده آتشبس تمدید شده است. اما بیان چند نکته در این مورد ضرورت دارد: نخست اینکه اسرائیل و بهویژه آمریکا باشعار حمایت از مردم به ایران حمله کردند و علاوه بر شهادت قائد شهید انقلاب و کشتار هزاران دانشآموز، معلم، دانشجو، کارگر و متخصص و دهها نخبه نظامی، زیرساختهای زیادی از جمله بیمارستانها، مدارس، شرکتهای تولید دارو، پلها، سالنهای ورزشی و ... که با پول و سرمایه این ملت و برای این ملت ساخته شده بود را از بین بردند. زیرساختهایی که متعلق به این نسل و نسلهای آینده بود تا همان مردمی که قرار بود بهآنها کمک شود دچار بیکاری، تورم و گرانی شوند. اما مردم فهیم و بیدار وشجاع ایران با آگاهی از نیت شوم و طینت خبیث دشمن چهره واقعی آنان را در شهادت فرزندان وطن و نابودی این زیرساختها و ضرر و زیانی که به این کشور تحمیل کردند، شناختند. بر همگان روشن شد که دشمن جز گرگی در پوستین میش نیست و هیچگاه خیر و صلاح این مملکت را نمیخواهد.
دشمنی که آشکارا صحبت از نابودی تمدن پرشکوه و چند هزار ساله ایران میکند، ابله کینهتوزی است که قلاده و افسار آن در دست نخستوزیر جانی و خبیث اسرائیل است و البته آرزوی محو تمدن ایرانی را با خود به گور خواهد برد. نکته دوم اینکه ایرانیان با وجود تکثر قومی و اختلاف در دیدگاهها و آراء، وقتی پای منافع ملی در میان باشد حول محوری به نام ایران میایستند و با بذل هرآنچه در توان دارند از وجود نازنین ایران دفاع میکنند. همگان اعم از دوست و دشمن دیدند که غیرت ایرانی چگونه در ایامی که به ایران حمله شد شعلهور گردید و دشمن با دستپاچگی و اضطراب آتشبس را پذیرفت و آن را یک جانبه تمدید کرد. و نکته آخر اینکه به همه یاوهگویان و یاغیان توصیه میکنیم تاریخ درخشان ایران را بخوانند و از سرنوشت و سرگذشت کسانی که به این سرزمین اهورائی حمله کردهاند و به آن چشم طمع داشتند، عبرت بگیرند. امروز نیز ایرانیان مانند اجداد و نیاکان خود سرسختانه و شجاعانه پای حفظ کیان و سرزمین و تمدن خود ایستادهاند و داغ محو تمدن ایرانی را بر دل رئیسجمهور دیوانه و خودشیفته و بیریشه آمریکا گذاشتند. جهانیان بدانند که ایران کشوری است که روز استقلال ندارد و لحظهای مستعمرهی هیچ کشوری نبوده و به اندازه خود زمین، تاریخ دارد. به چنین کشوری باید با تمام وجود افتخار کرد و به احترامش تا پای جان ایستاد. وچه خوش گفت حکیم طوس فردوسی بزرگ که:
چو ایران نباشد تن من مباد
به این بوم و بر زنده یک تن مباد
اگر سر به سر تن به کشتن دهیم
به از این که ایران به دشمن دهیم
دریغ است که ایران ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
همدلی برای روشنایی ایران
برنامه کامل مسابقات جام جهانی 2026؛ فردا چهارشنبه3 تیر
خط لوله ۳ کیلومتری انتقال سوخت قاچاق در سواحل میناب منهدم شد
فرصت غیرقابل تمدید رفع نقص مدارک آزمون فلوشیپ ۱۴۰۵
اطلاعیه مهم برای شهروندان جاسک؛ انفجارهای کنترلشده از ساعت ۹ تا ۱۲
چگونه بهترین مرکز کوتاهی مو در غرب تهران را انتخاب کنیم؟
برگزاری ایمن مراسمهای محرم با رعایت چند نکته ساده اما مهم
علت پریدن آنتن گوشیها چیست؟
توقیف ۲۴ فقره اموال مرتبط با معاندان خارجنشین
«ماکان نصیری» همچنان مفقودالاثر
غایب مقابل ایران: مدافع مصر ضربه مغزی شد!
ثبتنام ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی آزمونهای نهایی آغاز شد
اجتماع امشب مردم بندرعباس؛ دوم تیر ماه
اعلام محدودیتهای ترافیکی عاشورای حسینی در بندرعباس
سهلانگاری هنگام تعمیر پمپ بنزین، خودروی تیبا را به آتش کشید