جدید به قدیم
«سید محمد هاشمی»، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاران و مطالبه گران هرمزگان در خصوص کمبود اعتبارات فرهنگی و مدیریت ارشاد در جزیره قشم گفت: در خصوص جزیره قشم، امیدواریم با صحبت هایی که با ادریس راموز" معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم شده، بتوانیم مشکلات استان و الخصوص جزیره قشم را کاهش دهیم. هاشمی افزود: از راهکارهای فرهنگی پیشنهادی استقبال می کنیم.
اخیرا پیامکهایی از سوی شرکت توزیع برق برای مشترکین ارسال شده است که مبلغی را بهعنوان بدهکار در صورتحساب برق مصرفي مشترکین لحاظ کردهاند.
شرکت سیمان قشم به عنوان اولین شرکت تولیدکننده سیمان در جزیره قشم در سال 1384 فعالیت تولیدی خود را با فراهمکردن اشتغال 200 نفر از نیروهای بومی استان آغاز کرد. این شرکت با توجه به موقعیت استقرار کارخانه و قرار گرفتن معادن غنی و روباز آهک و مارل که از جمله مواد اولیه تولید سیمان محسوب میشود، تنوع محصولات تولیدی را رقم زده است که یکی از عوامل جذب مشتریان خارجی است. برند سیمان قشم از آغاز فعالیت خود به عنوان یک برند معتبر در بازار جهانی شناخته شده و اکنون که قریب به 18 سال از راهاندازی این کارخانه میگذرد؛ اجازه ورود محصول بدون بازرسی به کشورهای صادرکننده گواه این موضوع است. شرکت سیمان قشم در حال حاضر با ظرفیت هزار تن تولید نیاز بازار داخلی را تامین کرده و مازاد بر نیاز را به کشورهایی چون، جنوب شرق آسیا، حوزه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی و حتی کشورهای آسیای میانه صادر میکند؛ این شرکت توانسته در مدت 18 سال فعالیت خود جایگاه مهمی در بازارهای جهانی کسب نماید. حفظ و پایداری زیست محیطی، افزایش تنوع محصول، هدفگذاری دقیق، حفظ شرایط سیستم و تولید بهینه، کاهش ریسکهای ایمنی و حفظ سلامت پرسنل، از عواملی است که شرکت سیمان قشم را در جایگاه برتر این صنعت و به یکی از بهترین شرکتهای تولیدکننده در کشور تبدیل کرده است.
امیر امیری زاد، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان از مجوز احداث 6 شهرک صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: در این دوره سفر رییس جمهور به استان مجوز توسعه دو شهرک صنعتی موجود نیز گرفته شد. به گزارش صبح ساحل، امیر امیری زاد بیان کرد: در دور اول سفر رئیسجمهور به استان 4 ناحیه صنعتی مصوب شد که بهصورت صددرصد اجرا و به بهرهبرداری رسید. وی افزود :در دور دوم سفر رئیسجمهور به استان و در دهه مبارک فجر 7 ناحیه صنعتی جدید با اعتبار624 میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید . مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی هرمزگان با اشاره به اینکه با بهرهبرداری از این طرحها 243 هکتار به عرصه صنعتی استان اضافه شدهاست گفت :در راستای توسعه متوازن استان یکی از این نواحی صنعتی در بندرعباس و مابقی در نواحی کمتر توسعهیافته استان به بهرهبرداری رسیده است. امیری زاد از استقرار 880 طرح در این نواحی صنعتی با اشتغالی بالغ بر 6 هزار نفر خبر داد. وی ادامه داد :عملیات اجرایی 29 پروژه صنعتی نیز در این دوره سفر در سطح شهرکها و نواحی استان با اعتبار 507 میلیارد تومان آغاز شدهاست که شامل تصفیهخانه فاضلاب ،پروژه برق، پروژه گاز، احداث معابر و ... است. امیری زاد تعداد طرحهای به بهرهبرداری رسیده در این ایام را 128 طرح صنعتی کوچک و متوسط با اشتغالی بالغ بر یکهزار و680 نفر اعلام کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی ایران در سفر به هرمزگان و طی بازدید از اراضی غرب بندرعباس از الحاق 548 هکتار زمین به شهرک صنعتی خلیج فارس خبر دادند. به گزارش صبح ساحل، محمد اسلامی ضمن تبریک روز دهه فجر گفت: در این دور سفر ریاست جمهوری، محور سفرها و فرمایش های رئیس جمهور، توسعه صنعت و سرمایهگذاری بوده،موضوعی که جناب فرشاد مقیمی، رئیس شرکت شهرکهای صنعتی ایران پیگیری آن بوده است. اسلامی ادامه داد: الحاق زمین به شهرکهای صنعتی یکی از موضوعاتی بود که در این جلسات بررسی شد. این مقام مسئول تصریح کرد: زمینی که پشت سر ما مشاهده میکنید و در غرب بندرعباس واقع شده تصمیم به الحاق آن به بخشی از شهرک صنعتی خلیج فارس گرفته شده تا بتوان سریعا برای آن سرمایهگذار جهت اجرای طرح های پیشرو و مرتبط جذب کرد. رئیس سازمان اتمی ایران گفت: در ماههای گذشته تصمیمات اداری در خصوص این الحاق و موضوعات مربوطه گرفته شده است و با توجه به پیگیری مستمر مسئولان اقدامات اولیه آن بزودی انجام خواهد شد. محمد مقیمی رئیس شرکت شهرکهای کشور در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی خلیج فارس گفت : روز گذشته به همراه وزیر صمت، هفت ناحیه صنعتی در هرمزگان به بهرهبرداری رسید و طی این سفر مصووبهای انجام شد که 548 هکتار اراضی به شهرک صنعنی خلیج فارس الحاق شود و لازم به ذکر است که در این مورد توافقهای اولیه نیز انجام شده است و بزودی کارهای اجرایی و جذب سرمایه آن نیز انجام می شود.
این کنفرانس سومین دوره از سری کنفرانسهای فولادسازی است که نخستین و دومین دوره از آن در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شد؛ از جمله برنامههایی اجرا شده در این کنفرانس دوروزه که در فرهنگسرای طوبی در بندرعباس اجرا شد؛میتوان به اشتراکگذاری تجربیات مهندسین این صنعت، ارائه ایدههای جدید و راهکارهای ماثر و واکاوی چالشهای این صنعت، برپایی نمایشگاه طرح توسعه و تکنولوژی، برگزاری کارگاههای علمی و فولادسازی و ریختهگری، اشاره کرد.
رفاه اقتصادی مسئلهای است بس مهم که مردم یک کشور به طور روزمره با آن سر و کار داشته و مرتبا با آن درگیر هستند.
در استانی که درصد قابل توجهی از ساکنینش، امورات خود را از دریافت رایانه میگذرانند و همچنین کارفرمایان بخش خصوصی در آن غلبا امکان پرداخت همین حداقل دستمزد کارگری را هم ندارند؛ صحبت کردن از مزد منطقهای شاید اندکی زود باشد. چراکه ابتدا بایستی دولت به موفقیتی در زمینه مهار تورم دست پیدا کند؛ سپس زیرساختهای یک زندگی معمولی را در استانهای کمتر برخوردار کشور فراهم کند و سپس به سراغ مباحثی مثل مزد منطقهای پیش برود.
هفته گذشته از بولتن خبری خبرگزاری ها،خبری غیر معمول مخابره گردید که باعث کنجکاوی مردم شد و سوالات زیادی در اذهان عمومی بوجود آورد و آن توقیف محموله بزرگی از زبان گراز وحشی با تناژ بالا(پنج تن) بود.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است