جدید به قدیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان از بیمارستان در حال احداث شرکت نفت ستاره خلیجفارس بازدید کرد که پیشرفت 67 درصدی ساخت را داشته است. در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی ،شرکت نفت ستاره خلیجفارس،در سال 1397 ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرنی را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم آغاز کرد. اکنون 33درصد تا تکمیل پروژه بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس باقی نمانده است. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس در حاشیه این مراسم با تبریک ایامالله دهه فجر گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان از بیمارستان در حال ساخت بازدیدی را داشتند و در رابطه با پیشرفت این پروژه نظراتی مطرح کردند. علیرضا جعفر پور گفت: این بیمارستان با زیر بنایی حدود 28000 مترمربع تا پارسال 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این پروژه مدتی به دلیل اختصاص داده نشدن اعتبارات لازم متوقفشده بود که ما توانستیم سال گذشته اعتبار لازم را کسب کنیم و در اختیار پیمانکار بگذاریم. وی قرارداد با شرکت پیمانکار را حدود 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از تجهیزات مانند آسانسورها، ژنراتورها، سیستمهای برق اضطراری، تابلوهای برق، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه، سیستمهای هواساز و چیلر و تهیه شده است. جعفر پور ادامه داد: این بیمارستان تقریبا 28000 متر مربع زیربنا دار د و در هفت طبقه که شامل تاسیسات، رادیو لوژی ،سردخانه ها ، انواع سیتیاسکنها و پاراکلینیکهای تخصصی، رستوران، اتاق عمل، اتاقهای مراقبتهای ویژه و تمامی قسمتهایی که برای بیمارستان لازم است را داراست.وی تاکنون بیش از 37درصد پیشرفت داشته و حتی در ایام تعطیل این پروژه متوقف نشده است ،تلاش داریم 6 ماه زودتر و در بهمن 1403 آن را مورد بهرهبرداری قرار دهیم. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس تأکید کرد که بهرهبرداری از این بیمارستان ،بخش بزرگی از مشکلات و چالشهای حوزه سلامت استان برطرف خواهد شد.
کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل در غرب بندرعباس با حضور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز شد. در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور؛ طرح اجرای کاشت ۱۰۰ هکتار اصله نهال حرا و ۱۰۰ هکتار نهال بومی و گرمسیری در ساحل شهرک صنعتی بندرعباس به همت شرکت نفت ستاره خلیج فارس آغاز شد.
تیم های گهر زمین سیرجان و پالایش نفت بندرعباس در هفته پانزدهم لیگ برتر فوتسال کشور به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۴ بر ۱ به سود نماینده سیرجان به پایان رسید.
تیم پالایش نفت بندرعباس در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور در دیدار خانگی به مصاف مس سونگون ورزقان رفت. این دیدار با نتیجه ۴ بر ۴ به پایان رسید.
بهینه سازی مصرف انرژی یکی از مهمترین موضوعات پیش روی کشورها در جهان کنونی است و برهمین اساس انتخاب الگوها و اتخاذ و بکارگیری روشها و سیاستهای مناسب و هوشمندانه مصرف درست انرژی در دستور کار دولت ها قرار گرفته است.
چند صباحی است که بعضی از هموطنان که مدعی دلسوزی سلامت مردم کشورند،ناگهان به مقوله "مازوت" علاقه مند شدند و چنان علیه استفاده از آن در فضای مجازی و مجالس مختلف اظهار نظر کردند که بعضی ها به خود اجازه دادند بدترین توهینها را نثار فردی کنند که گفته بود: "مازوت آنقدرها هم بدنیست" ! گویی خطری مثل سرایت یک ویروسِ کشنده وهمه گیرشدن آن، مردم کشورمان را به نابودی می کشاند.
تیم پالایش نفت بندرعباس در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتسال باشگاههای کشور در مصافی نزدیک شهرداری ساوه را در خانه سه بر ۲ شکست داد. عکس از محمدحسین موسایی
غزه بیش از یک ماه است که در پی حمله ناگهانی حماس به اسرائیل و حملات مقابله به مثل رژیم صهیونیستی روزانه بیش از هزار تن مواد انفجاری از بمب و موشک و راکت و خمپاره بر سرش نازل می شود و تاکنون نزدیک به ۱۱ هزار کودک و زن و پیر و جوان کشته شده اند و علاوه بر سال ها محاصره غیر انسانی تحمیل شده بر دو میلیون نفر ساکن غزه،اکنون طعم کشت و کشتار و خونریزی و آوارگی را می چشد و جنايت و غم و غصه در این منطقه از خاورمیانه غیر قابل تصور است.در این میان بشر متمدن و پر ادعای قرن بیست و یکم که فریاد عدالت خواهی و منشور حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده نتوانسته است گام عملی برای توقف جنگ و کشتار بردارد.
در هفته یازدهم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور تیم پالایش نفت بندرعباس در سالن فجر بندرعباس به دیدار تیم آنا صنعت پاسارگاد قم رفت.