جدید به قدیم
گزارش تجمیعی ایستگاههای هواشناسی استان هرمزگان نشان میدهد از ابتدای سال زراعی جاری تا هفتم دیماه، بیشترین میزان بارندگی در شهرستان پارسیان ثبت شده و در مقابل، برخی ایستگاههای ساحلی و مرکزی استان بارش قابل توجهی نداشتهاند.
در حالی که روزها از سیل ویرانگر شرق هرمزگان میگذرد، دو روستای باغان و نگر در حوالی جاسک همچنان با کمبود شدید امکانات اولیه، خطرات بهداشتی و خانههای آسیبدیده دستوپنجه نرم میکنند؛ روستاهایی که زیر بار گلولای ماندهاند و کمتر دیده شدهاند.
کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به تقویت سامانه بارشی طی روزهای آینده گفت: از یکشنبه بهویژه دوشنبه، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید بیشتر مناطق استان بهویژه نقاط ساحلی و دریایی را در بر میگیرد.
شش سال فریب زیر پوست اعتماد. مردی با ظاهری موجه، قیمتهای وسوسهانگیز و دستودلبازی ساختگی، محصولات کشاورزان هرمزگانی را در تناژ بالا خریداری میکرد و پیش از پرداخت کامل، ناپدید میشد، متهم 50 سالهای که سرانجام در شب یلدا، پس از سالها فرار، در دام کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان هرمزگان در شهرستان میناب افتاد.
وقوع سیلاب در شهرستانهای جاسک، سیریک و قشم اگرچه خساراتی به منازل، راهها و زیرساختها وارد کرد، اما جلوهای روشن از همبستگی، مدیریت میدانی و پای کار بودن همه دستگاهها را به نمایش گذاشت.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر کشور از اجرای برنامههای بلندمدت برای تقویت ناوگان و تجهیزات تخصصی امدادی در استان هرمزگان و شهرستان جاسک خبر داد و گفت: تأمین تجهیزات جدید، خودروهای امدادی و پهپادهای پیشرفته، نقش مهمی در ارتقای مدیریت بحران و پاسخ مؤثر به حوادث احتمالی در جنوب کشور خواهد داشت.
کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با صدور دو هشدار سطح زرد، از افزایش سرعت باد و مواج شدن خلیج فارس و همچنین فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف استان خبر داد و نسبت به اختلال در ترددهای دریایی و بروز آبگرفتگی و سیلابهای محلی هشدار داد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان میناب گفت: ۱۶۰ تن از فرهنگیان هرمزگان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلالاحمر از واگذاری دو خودروی تاکتیکی به هلالاحمر جاسک تا پایان سال و تأمین سه پهپاد پیشرفته شبپرواز برای استان هرمزگان تا اوایل سال آینده خبر داد.
در پی بارشهای شدید و وقوع سیلاب در برخی مناطق شرق استان هرمزگان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان، با حضور در روستاهای آسیبدیده، از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده قرار گرفتند و بر تسریع در روند ارزیابی و بازسازی واحدهای مسکونی تأکید کردند.