جدید به قدیم
فرارسیدن دهه تولید و تجارت و روز صنعت و معدن یادآور تلاشهای فعالان صنعت در جبهه تولید و اقتصاد کشور است. اختصاص این روز فرصت مناسبی است که به مهمترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود چراکه این بخش بهعنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزایی دارد. طی سالهای اخیر، هرمزگان در جهت هموارسازی و جذب سرمایهگذاریهای تجاری گامهای اساسی ارزندهای برداشته و به موفقیتهای قابلتحسینی دستیافته است. اصلاحاتی که میتواند برای بخش خصوصی در راستای دست زدن به هر نوع فعالیت مثبت اقتصادی و کارآفرینی، شوق برانگیز باشد. به مناسب این دهه در گفتگوی اختصاصی با خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، نگاهی به عملکرد یکساله این سازمان داشتیم. خلیل قاسمی مهمترین دستاوردهای کلان بخش صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در سال گذشته جذب بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری و ایجاد اولین شهرک صنعتی تخصصی شیشه کشور در استان هرمزگان عنوان کرد.
عملیات اجرایی فاز اول احداث پارک کودهای کشاورزی تولید اسید فسفریک در ضلع غربی سایت آبشیرین کن خلیج فارس آغاز شد. به گزارش صبح ساحل، در این مراسم کلنگ زنی، محمد آشوری، نماینده مردم هرمزگان در مجلس، مهدی دوستی، استاندار استان و خلیل قاسمی، مدیر سازمان صمت هرمزگان و مرتضی عزیزی سرمایه گذار شرکت صنایع شیمیایی حضور داشتند. این پروژه با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال، اشتغال زایی برای ۲۵۰ نفر و با سرمایه گذاری قریب به ۲۲ هزار میلیارد ریال از سوی شرکت صنایع شیمیایی پارسیان فاز اول آن کلنگ زنی شد. کاربرد محصولات تولید شده این طرح، تولید کودهای ترکیبی، پاک کننده ها و شوینده ها، صنایع غذایی، تصفیه آب، دارو سازی و خوراک است.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید