جدید به قدیم
بر اساس گزارش ایستگاههای هواشناسی استان هرمزگان، مجموع بارندگی ثبتشده تا ساعت ۹:۳۰ صبح ۲۶ آذرماه نشان میدهد که سامانه بارشی اخیر، اغلب شهرهای استان را تحت تأثیر قرار داده و در برخی مناطق از جمله کیش، لاوان و بندرخمیر، بارشهای قابل توجهی به ثبت رسیده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با ورود سامانه دوم بارشی به استان از دیشب تاکنون بیشترین بارش با ۸۴ و پنج دهم میلیمتر، به قشم دریایی اختصاص دارد.
طبق آخرین اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان در این سامانه بیشترین بارش با ۷۳ و هفت دهم میلیمتر به شهرستان پارسیان اختصاص دارد.
آخرین تصمیمات مربوط به تردد و فعالیت گردشگران و قایقهای مسافربری در محدوده بندر مقام و جزایر اطراف اتخاذ شد.
با ورود سامانه بارشی به هرمزگان تا بامداد امروز ۴۹ و شش دهم میلیمتر باران در جزیره لاوان باریده است.
در پی پیشبینی ناپایداریهای جوی، وزش بادهای شرقی و افزایش ارتفاع موج، تردد کلیه شناورها در بندر چارک و کیش سه شنبه 25 آذر ممنوع اعلام شد.
از بعد ازظهر امروز و امشب دومین سامانه بارشی جنوبی از غرب هرمزگان وارد استان میشود و سبب ناپایداری جوی ودریایی خواهد شد.
بر اساس گزارش ایستگاههای هواشناسی استان هرمزگان، در ۲۴ ساعت گذشته جزیره کیش و لاوان با ثبت بیشترین میزان بارش، پربارانترین نقطه استان بوده است. در مقابل، برخی مناطق از جمله بشاگرد و جاسک در این مدت بارندگی نداشتهاند و کمترین میزان بارش را به خود اختصاص دادهاند.
در پی افزایش شیوع بیماری آنفلوانزا و صدور هشدار نارنجی هواشناسی، مدارس ابتدایی استان هرمزگان در روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 23 و 24 آذرماه غیرحضوری شد و تمامی دستگاههای اجرایی استان به حالت آمادهباش کامل درآمدند.
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه برکه دکا در شهرستان پارسیان استان هرمزگان بارش ۵۸ میلی متر را ثبت کرد.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید