جدید به قدیم
طرح ارتقاء هتلینگ بیمارستان خلیج فارس با اعتبار بیش از 20 میلیارد تومان، هفته تامین اجتماعی تیر 1403 افتتاح شد.
نماینده ی مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در سفر به روستای کنخ شهرستان بندرلنگه به صبح ساحل گفت:عمده مشکلات روستاها هنوز هم بحث آب و برق است که باید دولت و مسئولین اجرایی کشور یک بار برای همیشه بودجه ای خوبی را برای رفع این مشکلات تخصیص بدهند..احمد جباری تصریح کرد:زیر ساختهای ورزشی خوبی از جمله سالن ورزشی و زمین فوتسال چمن مصنوعی محله ای در این روستا احداث شده و جوانان این روستا خواهان احداث زمین بزرگ چمن مصنوعی هستند که مقرر شد با مشارکت مسئولین روستا این موضوع پیگیری کنیم. مدیر عامل آب و فاضلاب استان هرمزگان در رابطه با مشکل کمبود آب شرب در روستای کنخ بندرلنگه تصریح کرد:آب اکثر روستاهای این مناطق از محل سایت آب شیرین کن تامین می شود و بدلیل افزایش جمعیت هم اکنون با کمبود آب تولیدی مواجه هستیم که باید برنامه ریزی کنیم و با اخذ مجوز خرید تضمینی از محل آبشیرینکن خلیج فارس آب ورودی به منطقه در آینده را افزایش داده تا مشکل آب شرب مردم این روستا هم مرتفع گردد.حمزه پور گفت:برای جلوگیری از هدر رفت آب بیش از ۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی این روستا که فرسوده بود تعویض شده و ۵ کیلومتر دیگر هم امسال تعویض خواهد شد. وی از بهرهبرداری از دو سایت آبشیرینکن جدید در شهر چارک و روستای حمیران شهرستان بندرلنگه در آینده ی نزدیک خبر داد.
یکی از مجاهدان دوران جنگ تحمیلی تعریف می کرد: «که من تخریبچی بودم. فرمانده اومد پیش من و گفت نکنه علی آقا از من بهتر باشه و من فرمانده گردان تخریب هستم!»
رئیسکل دادگستری استان هرمزگان امروز از روند پیشرفت فیزیکی بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس بازدید کرد. مجتبی قهرمانی رئیسکل دادگستری استان به مناسبت هفته قوه قضایی به همراه عارف اکبری دادستان مرکز استان،علیرضا جعفر پوربروجنی مدیرعامل نفت ستاره خلیجفارس و قضات استان در بیمارستان در حال ساخت 264 تختخوابی در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم حضور یافت.
از دهه چهل، بندرعباس مدرن و جدید بهواسطه توسعه نظامی و اقتصادی با طراحی و اجرای اسکلههایی در غرب شهر شکل گرفت؛ فرهنگ نیز بهعنوان یکی از مهمترین عناصر توسعه در دستور کار قرار گرفت و فضاهای فرهنگی با پراکندگی قابل قبولی در شهر بندرعباس ساخته شد.
آغاز فاز اجرایی و تکمیل پروژه احداث ، تجهیز و راه اندازی کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی با هدف افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده با حضور استاندار هرمزگان، رئیس سازمان صمت استان، مسئولان شرکت آلومینیوم المهدی و نمایندگان مجلس برگزار شد. به گزارش صبح ساحل، هاشم آبادی، قائم مقام شرکت آلومینیوم المهدی در مراسم ویژه شرکت آلومینیوم المهدی بیان داشت: کمپرسورخانه شماره ۲ شرکت آلومینیوم المهدی با هدف افزایش ظرفیت تولید هوای فشرده احداث خواهد شد. قائم مقام شرکت آلومینیوم المهدی ادامه داد: احداث نیروگاه المهدی کمک بزرگی به توسعه زیرساختهای صنعتی کشور است. هاشم آبادی افزود: چیزی در حدود دو میلیون دلار خرید کمپرسورها و حدود ۳۵۰ میلیارد تومان مابقی آیتم ها برای پروژه خریداری شد. هاشم آبادی تصریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۳ مقرر شده که ۳۴۷ مگاوات برق به مدار وارد شود و برنامه خوبی تولید شمش برای سال ۱۴۰۳ داریم و نهایتاً در سال ۱۴۰۵ با رفع محدودیتهایی که داریم انشالله به ۲۵۰ هزار تا ظرفیت اسمی برسیم. گفتنی است که شرکت آلومینیوم المهدی در تیر ماه ۱۳۶۹با هدف تولید سالیانه ۳۳۰ هزار تن شمش آلومینیوم (در ۳فاز) و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۸ کیلومتری غرب شهر بندرعباس تاسیس گردید.
کلنگ احداث "پیاده راه سلامت بوستان خلیج فارس" با حضور مدیران شهرداری بندرعباس بر زمین زده شد و شهردار بندرعباس بهره برداری از آن را ظرف سه ماه آینده اعلام کرد. مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس عصر امروز در آیین کلنگ زنی پروژه احداث "پیاده راه سلامت بوستان خلیج فارس" گفت: این پروژه با مشخصات طول مسیر 1500 متری و با عرض دو متر، عصر امروز به مرحله اجرا رسید. نوبانی افزود: مصالح به کار رفته در این پروژه، کفپوش گرانول از جنس بسیار خوبی ست و اعتبار در نظر گرفته برای احداث آن، 44 میلیارد ریال است.
به مناسبت هفته محیط زیست، روز دوشنبه، ۲۱ خردادماه نشست خبری سازمان محیط زیست استان هرمزگان به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد. در این نشست رئیس سازمان محیط زیست استان هرمزگان از دستاوردهای این سازمان در دولت سیزدهم سخن گفت. مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز اثرگذاریها و عملکرد این شرکت در راستای ترویج فرهنگ و حفظ محیط زیست را اعلام کرد.
آبان ماه 1389 روز جشن هرمزگانیها برای افتتاح ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس بود. ساخت ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در سفر آیتالله خامنهای (مد ظله العالی) در سال 1376 به مردم بندرعباس هدیه داده شد اما 14سال طول کشید تا ساخته شود.بعد از گذشت تنها 14 سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسوولی هم به فکر آن نیست که تنها ورزشگاه استان در حال نابودی است. اگر هر یک از این مدیران در طول مدت خدمت خودشان بودجهای برای این ورزشگاه در نظر میگرفتند شاید اکنون این سرنوشت را نداشت..
آبان ماه ۱۳۸۹ روز جشن هرمزگانیها برای افتتاح ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس بود. ساخت ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در سفر آیتالله خامنهای (مد ظله العالی) در سال ۱۳۷۶ به مردم بندرعباس هدیه داده شد اما ۱۴سال طول کشید تا ساخته شود. ۱۸ آبان ۱۳۸۹ بود که با حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی وقت، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال وقت، حسین هاشمیتختی استاندار اسبق هرمزگان و رضا محمدی اصل مدیر کل ورزش اسبق استان به بهرهبرداری رسید. استاندار اسبق هرمزگان در مراسم افتتاح ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس بندرعباس با اشاره به این که این ورزشگاه بزرگ برای جوانان هرمزگانی ساخته شده است، بیان داشت: اگر چه این ورزشگاه در یک مدت زمان طولانی ساخته شد اما این امر به این دلیل بود که نمیخواستیم سرعت فدای دقت شود و این ورزشگاه با دقت تمام ساخته شود اما آیا واقعا دقت کافی در ساخت این ورزشگاه شده است. اگر شده است چرا بعد از گذشت تنها ۱۴ سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسوولی هم به فکر آن نیست که تنها ورزشگاه استان در حال نابودی است. در طول ۱۴ سالی که ورزشگاه خلیج فارس به بهرهبرداری رسیده است، رضا محمدی اصل، محمود آرامی، غلامعلی دانشور ، محمود رضا امیاری مدیران کل ورزش هرمزگان بوده اند و اگر هر یک از این مدیران در طول مدت خدمت خودشان بودجهای برای این ورزشگاه در نظر میگرفتند شاید اکنون این سرنوشت را نداشت.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک