جدید به قدیم
در پی بارندگیهای شدید و وقوع سیلاب در برخی نقاط استان هرمزگان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اقدامی سریع و مسئولانه، مبلغ شش میلیارد ریال به منظور حمایت از سیلزدگان شهرستانهای قشم، میناب و سیریک اختصاص داد.
رئیس دادسرای نظامی ناحیه شرق هرمزگان با تأکید بر تشدید نظارتها، از لزوم کنترل دقیق خودروهای حامل سوخت و توقیف فوری متخلفان خبر داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان، آخرین وضعیت امدادرسانی در پی بارشهای اخیر و وقوع سیلاب را تشریح کرد و گفت: بیش از ۲۵ هزار نفر از خدمات امدادی هلال احمر هرمزگان بهرهمند شد.
رئیس دادگستری شهرستان سیریک نسبت به واریز هرگونه کمک مردمی برای سیلزدگان روستای مهرگی به حسابهای شخصی هشدار داد و تأکید کرد: دریافت کمکهای نقدی خارج از حسابهای رسمی، غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قضائی قاطع خواهد شد.
سیلاب در هرمزگان بار دیگر جان کودکی را گرفت. هنوز سه روز از مرگ «مهنا درخواه» دختربچه ۹ ساله در روستای "کروئیه" بندر خمیر نگذشته بود که بارندگیهای شدید و طغیان رودخانههای فصلی، اینبار نیز در شرق استان قربانی گرفت. در پی هجوم سیلاب به روستای مهرگی از توابع شهرستان سیریک، «میعاد بارانی» کودک چهار ساله جان خود را از دست داد. وی دومین قربانی سیلابهای اخیر در استان است.
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: روستاییانی که منزل مسکونی آنان در سیل آسیب دیده اطلاعات خود را در سامانه self.bonyad.tech ثبت کنند.
روستای مهرگی از توابع شهرستان سیریک است که در پی بارندگیهای اخیر و گسترده در سطح استان هرمزگان دچار آبگرفتگی شده و تاکنون یک فوتی برجای گذاشته است.
این شرایط تنها محدود به این روستا نبوده و بسیاری از مناطق استان نیز با مشکلات مشابه ناشی از بارشها مواجه بودهاند.
آنچه مشاهده میشود، گزارش تصویری از وضعیت فعلی روستای مهرگی و بخشی از خسارات واردشده به این منطقه است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: طبق ارزیابیهای اولیه هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی این استان بر اثر بارندگی و تگرگ دچار آبگرفتگی یا آسیب شده است.
گروههای جهادی و امدادی برای روستای سیل زده مهرگی شهرستان سیریک در حال خدمت رسانی هستند.
ادارهکل هواشناسی استان هرمزگان با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان خبر داد.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است