جدید به قدیم
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان از بسیج کامل نیروها، ماشینآلات و امکانات اجرایی در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد و اعلام کرد: با مدیریت میدانی، هماهنگی بین دستگاهها و حضور بهموقع نیروهای عملیاتی، موج دوم سیلاب در استان بدون بروز خسارات گسترده حوزه راه کنترل شد.
گروههای جهادی و امدادی برای روستای سیل زده مهرگی شهرستان سیریک در حال خدمت رسانی هستند.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:کماکان ناپایداری جوی و دریایی در استان مورد انتظار است.
ادارهکل هواشناسی استان هرمزگان با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی در سطح استان خبر داد.
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با رد شایعات مطرحشده درباره وقوع «طوفان نوح» در ایران تأکید کرد: بارشهای اخیر هرچند گسترده و مؤثر بود، اما در حد یک بحران فراگیر و غیرقابل کنترل نبود و با آمادگی کامل دستگاههای مسئول مدیریت شد.
سامانههای بارشی فعال در سراسر کشور موجب بارشهای شدید، کاهش محسوس دما، انسدادجادهها،تعطیلی مدارس و دانشگاهها ،توقف پروازها وافزایش مصرف گاز شدهاند.این بارشها پس از خشکسالیهای اخیر موجی ازخوشحالی میان مردم ایجادکرده است.جزیره خارک پربارشترین نقطه کشور شد. پس از وقفه ای حدوداً یک هفته تا 10 روزه شاهد ورود یک موج شمالی و سرد به کشور خواهیم بود.
جمع بارش سامانه بارشی اخیر در استان هرمزگان نشان میدهد ایستگاه قشم (دریایی) با ثبت ۲۵۸ میلیمتر بارندگی، بیشترین سهم از این سامانه را به خود اختصاص داده، در حالی که بشاگرد با ۴۱٫۸ میلیمتر کمترین میزان بارش را در میان ایستگاههای استان ثبت کرده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز ادامه فعالیت سامانه بارشی به ویژه در نیمه شرقی استان و مواج بودن دریا پیش بینی میشود.
با فعالیت سومین سامانه بارشی در هرمزگان از سه شنبه ۲۵ آذر، تاکنون بارش ۲۵۸ میلیمتر باران در شهرستان قشم ثبت شده است.
دکتر پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با اشاره به تداوم بارشهای شدید و اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی، از شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از بروز حوادث و تشدید بیماریها، توصیههای بهداشتی و ایمنی را بهطور جدی رعایت کنند.