جدید به قدیم
زمان :دوشنبه 9 مردادماه ساعت 10:30صبح مکان :مسجد پیامبر اعظم (ص)بندر شهید رجایی
«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی بخشهای مختلف پروژه بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی شرکت نفت ستاره خلیجفارس: مدیرعامل و تیم شرکت نفت ستاره خلیجفارس در این پروژه کاملاً پایکار بوده و تمامی مصالح موردنیاز را خریداری کرده و در اختیار گذاشتهاند که این کار بسیار به روند پیشبرد ساخت سرعت خواهد بخشید. علیرضا جعفر پور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس: با قدردانی از پیگیری مستمر استاندار هرمزگان در این زمینه تلاش میکنیم 6 ماه زودتر و در بهمن سال آینده این بیمارستان به بهرهبرداری برسد. این بیمارستان 264 تخت خوابی مدرن با زیر بنایی حدود 28000 مترمربع در 7 طبقه را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم یکی از مهمترین بیمارستان های فوق تخصصی استان خواهد بود و باعث افزایش چشمگیر فضای درمانی و آموزش پزشکی استان خواهد شد.
با فرا رسیدن ایام عید نوروز، توزیع میوه شب عید با قیمت مصوب برای کنترل بازار از اواخر اسفندماه در هرمزگان آغاز شد. درحالی که انتظار میرفت، این میوهها از کیفیت مطلوبی هم برخوردار باشند، اما ویدئوی ارسالی یکی از شهروندان خلاف این موضوع را نشان میدهد. یکی از شهروندان بندرعباس با ارسال ویدئویی از غرفهی توزیع میوه در چهارراه نخل ناخدا، نسبت به کیفیت این میوهها گلایه کرد. او گفت: « واقعا حق مردم ما خوردن این سیب با این کیفیت افتضاح است؟!» براساس اعلام تعاون روستایی هرمزگان میوه شب عید در 74 نقطه از هرمزگان با قیمت مصوب در حال توزیع و عرضه است. قیمت مصوب سیب زرد و قرمز در غرفههای تنظیم بازار ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان و پرتقال والنسیا ۲۳ هزار تومان است. خیابان طلوع، چهارراه خانه نان، چهارراه نخل ناخدا، بلوار امام حسین ورودی کوی شفا، بلوار راه آهن بعد از پمپ بنزین، ۱۳ هکتاری جنب خانه ژیمناستیک، چهارراه اندیشه، پیامبر اعظم جنب آتش نشانی، بلوار چمران روبرو امامزاده سید مظفر و فاز یک اوقاف از جمله مکان های توزیع در بندرعباس است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با بهره برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس بخش بزرگی از مشکلات و چالشهای حوزه سلامت استان برطرف خواهد شد. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این بازدید با تأکید بر تسریع روند ساخت و تکمیل این بیمارستان گفت: در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی و خدمترسانی به مردم شریف استان هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیجفارس، ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرنی را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اجرایی کرده است. علیرضا جعفرپور گفت این بیمارستان با زیر بنایی حدود 28000 متر مربع در 7 طبقه ، در حال ساخت می باشد.
علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس از تسریع در ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس بهواسطه اختصاص 300 میلیارد تومان بودجه و تحویل پروژه به پیمانکار جدید خبر داد و گفت: ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرن که از سال 97 در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم شروع شده تا حدود دو سال آینده به بهرهبرداری میرسد.وی افزود: فاز نخست این پروژه 7 طبقه در زیربنای 28000 مترمربع به پایان رسیده است.
نامش مسکن مهر شهرک پیامبر اعظم است؛ نماینده چهره مدرن شهر بندرعباس. شهرکی که بیش از 20 سال هم از عمر آن نمیگذرد اما مشکلات آن از قدمتش پیشی گرفتهاند. طرح مسکن مهر بندرعباس در قالب بند «د» تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ آغاز شد و مطابق آن ساخت 68 هزار واحد مسکن مهر در بندرعباس کلید خورد. با این حال اما برنامهی احداث این شهرک جدید به قدری کند پیش رفت که تا سال 1400 یعنی 16 سال بعد از آغاز پروژه تنها 33 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد. اکنون در سایه مشکلات روزافزون و فقدان امکانات شهری، شهرک پیامبر اعظم به فضایی مرده و بیروح بدل شدهاست.
ساکنین شهرک پیامبر اعظم با انتشار ویدیویی از شکستگی لوله آب در این منطقه اطلاع دادند. یکی از ساکنین این منطقه دراین باره میگوید:« بارندگیهای اخیر این تجمع آب را چندین برابر کردهاست. همچنین تجمع آب خطر حضور پشه آئدس را بیش از پیش کرده است. لطفا از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شوید».
یکی از شهروندان بندرعباس با ارسال ویدیویی از وضعیت نابه سامان و ترکیدن لوله آب در یکی از محله های بندرعباس گلایه میکند. این شهروند بندرعباس میگوید: «در این اوضاع بی آبی، الان چندین ماه است که ما با این مشکل روبهرو هستیم.» این شهروند بندرعباسی به رسانه صبح ساحل گفت: «به دلیل نبود زیر ساختهای مناسب هربار که این لوله های آب را تعمیر میکنند؛ بعد از چند روز دوباره همین اتفاق رخ میدهد.» به گفته مخاطبین صبح ساحل این مشکل در منطقه شهرک پیامبر اعظم مجتمع مینو رخ داده است.
فراهم سازی عادلانه و به دور از تبعیض خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب، به منظور ارتقاء سلامت، بهداشت محیط و خانواده، منطبق با معیارهای دانش روز، استانداردهای ملی و محیط زیست سالم و مطلوب، یکی از مهمترین حقوق شهروندی و وظایف شرکت آبفا محسوب می شود؛ تکلیفی که تا کنون در برخی ابعاد مغفول مانده است.
خیابان خراب بندرعباس که این روز ها به حال خود رها شده وضعیت خطرناکی دارد که بعضا باعث خسارت های جانی و مالی برای شهروندان میشود . سال هاست که این موضوع مورد شکایت شهروندان بوده .هر فرد عادي با گام نهادن در كوچه، خيابان يا معابر شهر، عمق بي توجهي نسبت به وضعيت عمران شهري دراين شهر را متوجه مي شود .هنوز كوچه ها و خيابان هاي مملو از چاله و دست اندازيی در داخل شهر وجود دارد كه هيچ كاري براي بهسازي آنها صورت نگرفته است. ( خیابان های شهرک پیامبر اعظم خیابان گلزار شهدا سراه برق و محله درخت سبز ) /عکس :حسن رنج بران صبح ساحل/