جدید به قدیم
آبان ماه ۱۳۸۹ روز جشن هرمزگانیها برای افتتاح ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس بود. ساخت ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس در سفر آیتالله خامنهای (مد ظله العالی) در سال ۱۳۷۶ به مردم بندرعباس هدیه داده شد اما ۱۴سال طول کشید تا ساخته شود. ۱۸ آبان ۱۳۸۹ بود که با حضور علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی وقت، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال وقت، حسین هاشمیتختی استاندار اسبق هرمزگان و رضا محمدی اصل مدیر کل ورزش اسبق استان به بهرهبرداری رسید. استاندار اسبق هرمزگان در مراسم افتتاح ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس بندرعباس با اشاره به این که این ورزشگاه بزرگ برای جوانان هرمزگانی ساخته شده است، بیان داشت: اگر چه این ورزشگاه در یک مدت زمان طولانی ساخته شد اما این امر به این دلیل بود که نمیخواستیم سرعت فدای دقت شود و این ورزشگاه با دقت تمام ساخته شود اما آیا واقعا دقت کافی در ساخت این ورزشگاه شده است. اگر شده است چرا بعد از گذشت تنها ۱۴ سال شاهد مرگ خاموش این ورزشگاه هستیم و هیچ مسوولی هم به فکر آن نیست که تنها ورزشگاه استان در حال نابودی است. در طول ۱۴ سالی که ورزشگاه خلیج فارس به بهرهبرداری رسیده است، رضا محمدی اصل، محمود آرامی، غلامعلی دانشور ، محمود رضا امیاری مدیران کل ورزش هرمزگان بوده اند و اگر هر یک از این مدیران در طول مدت خدمت خودشان بودجهای برای این ورزشگاه در نظر میگرفتند شاید اکنون این سرنوشت را نداشت.
به همت اداره کل کتابخانههای عمومی هرمزگان با همکاری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران، آیین رونمایی از مجموعه کتاب 8 جلدی «خلیج فارس خانه ماست» با حضور ناشر و نویسندگان بر عرشه ناو شهید محمد ناظری در پهنه آبهای نیلگون خلیجفارس برگزار شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان از بیمارستان در حال احداث شرکت نفت ستاره خلیجفارس بازدید کرد که پیشرفت 67 درصدی ساخت را داشته است. در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی ،شرکت نفت ستاره خلیجفارس،در سال 1397 ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرنی را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم آغاز کرد. اکنون 33درصد تا تکمیل پروژه بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس باقی نمانده است. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس در حاشیه این مراسم با تبریک ایامالله دهه فجر گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان از بیمارستان در حال ساخت بازدیدی را داشتند و در رابطه با پیشرفت این پروژه نظراتی مطرح کردند. علیرضا جعفر پور گفت: این بیمارستان با زیر بنایی حدود 28000 مترمربع تا پارسال 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، این پروژه مدتی به دلیل اختصاص داده نشدن اعتبارات لازم متوقفشده بود که ما توانستیم سال گذشته اعتبار لازم را کسب کنیم و در اختیار پیمانکار بگذاریم. وی قرارداد با شرکت پیمانکار را حدود 400 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از تجهیزات مانند آسانسورها، ژنراتورها، سیستمهای برق اضطراری، تابلوهای برق، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی، موتورخانه، سیستمهای هواساز و چیلر و تهیه شده است. جعفر پور ادامه داد: این بیمارستان تقریبا 28000 متر مربع زیربنا دار د و در هفت طبقه که شامل تاسیسات، رادیو لوژی ،سردخانه ها ، انواع سیتیاسکنها و پاراکلینیکهای تخصصی، رستوران، اتاق عمل، اتاقهای مراقبتهای ویژه و تمامی قسمتهایی که برای بیمارستان لازم است را داراست.وی تاکنون بیش از 37درصد پیشرفت داشته و حتی در ایام تعطیل این پروژه متوقف نشده است ،تلاش داریم 6 ماه زودتر و در بهمن 1403 آن را مورد بهرهبرداری قرار دهیم. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس تأکید کرد که بهرهبرداری از این بیمارستان ،بخش بزرگی از مشکلات و چالشهای حوزه سلامت استان برطرف خواهد شد.
سازمان هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج، بارش باران و تگرگ در سواحل استان هرمزگان بهویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز از روز پنجشنبه 27 مهر تا بعدازظهر یکشنبه 30 مهر خبر داد. به گزارش صبح ساحل و بر اساس آخرین بولتن پیشبینی جوی سازمان هواشناسی استان هرمزگان، پیشبینی باران برای بستک، بشاگرد، رودان و حاجیآباد و نوار ساحلی هرمزگان و هشدار زرد جوی از صبح پنجشنبه 27 مهر تا اواخر وقت یکشنبه 30 مهر در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیجفارس، مناطق ساحلی استان هرمزگان است. براثر این مخاطرهجوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفسهای پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتیهای تجاری در دریای عمان پیشبینی میشود. سازمان هواشناسی برای کاهش آسیبهای ناشی از این شرایط جوی اعلام کرد: تردد شناورهای سبک بهویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز بااحتیاط صورت بگیرد و از فعالیتهای تفریحی و شنا بهویژه در سواحل جاسک، سیریک، هرمز، بندرعباس، قشم، لارک و هنگام خودداری شود. هواشناسی از مردم خواست تا در روزهای شنبه و یکشنبه از تردد در حاشیه رودخانهها و صعود به ارتفاعات استان بهشدت خودداری کنند. همچنین اعلام شد: کشاورزان تمهیدات لازم برای گلخانهها، و سالنهای پرورشی در برابر رگبار و باران - عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانهها - تنظیم دما و نور گلخانهها با توجه به افزایش رطوبت و کمبود تابش انجام دهند.
تکریم هنر و تعظیم هنرمند در این استان انگار قصد رویش ندارد. چه بسا شکوفه های استعداد که پژمردند یا در گمنامی پر کشیدند و مردم استان فقط بعد از فوتشان از پیام تسلیت مدیران حوزه فرهنگ و هنر اسم آنها را شنیدند! رویدادهای فرهنگی ملی که در استان برگزار می شود یا رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی که هنرمندان هرمزگان در آن حضور می یابند چقدر توسط نهاد حاکمیتی فرهنگ و هنر در استان ، ضریب رسانه ای بین مردم داده می شود؟
«مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت فیزیکی بخشهای مختلف پروژه بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی شرکت نفت ستاره خلیجفارس: مدیرعامل و تیم شرکت نفت ستاره خلیجفارس در این پروژه کاملاً پایکار بوده و تمامی مصالح موردنیاز را خریداری کرده و در اختیار گذاشتهاند که این کار بسیار به روند پیشبرد ساخت سرعت خواهد بخشید. علیرضا جعفر پور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس: با قدردانی از پیگیری مستمر استاندار هرمزگان در این زمینه تلاش میکنیم 6 ماه زودتر و در بهمن سال آینده این بیمارستان به بهرهبرداری برسد. این بیمارستان 264 تخت خوابی مدرن با زیر بنایی حدود 28000 مترمربع در 7 طبقه را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم یکی از مهمترین بیمارستان های فوق تخصصی استان خواهد بود و باعث افزایش چشمگیر فضای درمانی و آموزش پزشکی استان خواهد شد.
این پری لمیده بر پهنه لجّه آبی نقشه جغرافیای ایران ما؛ چونان مادر میهن؛ گیسوانش را به رقص میآورد و جامه حریر بی رنگ تنش دریای چشمان هر وطن دوستی را به موج می آورد و میگوید بر این خطه چه خطرها گذشته و نگاشته شده است.
مدیرعامل نفت ستاره خلیجفارس از جذب ۵۰۶ نفر نیروی مهارتی و کارشناسی و از طریق برگزاری آزمون سراسری خبرداد که از این تعداد ۳۳۸ نفر نیروی کارشناسی و ۱۶۸ نفر نیروی مهارتی (دیپلم) استخدام میشوند.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: با بهره برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خلیج فارس بخش بزرگی از مشکلات و چالشهای حوزه سلامت استان برطرف خواهد شد. مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در این بازدید با تأکید بر تسریع روند ساخت و تکمیل این بیمارستان گفت: در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی و خدمترسانی به مردم شریف استان هرمزگان، شرکت نفت ستاره خلیجفارس، ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرنی را در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم اجرایی کرده است. علیرضا جعفرپور گفت این بیمارستان با زیر بنایی حدود 28000 متر مربع در 7 طبقه ، در حال ساخت می باشد.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک