جدید به قدیم
ساعتی پیش افراد ناشناس با دو خودرو سواری اقدام به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در خیابان امام حاجی آباد کردند. این افراد پس از خروج از خودرو اقدام به تیراندازی در مرکز شهر کردند که با هوشیاری صاحب طلافروشی و ضد گلوله بودن شیشه های مغازه طلافروشی ناکام ماندند و از صحنه متواری شدند. خوشبختانه در این اقدام به کسی آسیب نرسید. نیروهای انتظامی در صحنه حضور دارند و تحقیقات تا حصول نتیجه ادامه دارد.
احمد وحیدی وزیر کشور صبح روز گذشته به شهرستان حاجی آباد سفر کرد. به گزارش خبرنگار صبح ساحل از حاجیآباد، وحیدی در نشست با نمایندگان کشاورزان،معدن داران،بانوان،ورزشکاران و نخبگان شهرستان با بیان اینکه پیگیری های لازم در خصوص تخصیص آب از خط انتقال آب خلیج فارس انجام خواهد شد به بدهی وام های کشاورزی اشاره و ظهار کرد: با اجرای امهال سه ساله وام کشاورزان، جریمه و سود تسهیلات خسارت دیدگان بخشیده خواهد شد . وزیر کشور با تاکید بر فرآوری خرما و سایر محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد:این مورد از سوی بنیاد مستضعفان پیگیری و در صورت امکان فعال کنند. وی اذعان کرد: در این جلسه با معاون وزیر راه رایزنی خواهد شد و امیدواریم مشکل ترانشه حاجی آباد که مدتها معطل مانده با تامین منابع اعتباری به سرعت رفع شود. وحیدی در ادامه به برخی از مطالبات مردمی از جمله تامین اعتبار مشاغل خانگی اشاره و اضافه کرد: بانک ها در خصوص وثیقه های مورد نیاز ، با ضمانت های زنجیره ای به متقاضیان کمک کنند.
«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان عصر پنجشنبه 25 شهریور طی سفر به شهرستان حاجیآباد ۶ پروژه شامل، سردخانه در سرگز، مدرسه دو کلاسه روستای میرحسینی (به نیابت از ۱۱ پروژه آموزشی)، زمین ورزشی فارغان(به نمایندگی از ۳ پروژه دیگر)، پمپ بنزین شمیل، گلخانه در روستای سیروئیه (به نیابت از ۵ پروژه دیگر) و واحد صنعتی سبدسازی را افتتاح کرد.
صبح امروز 16 بهمن ماه حدود ساعت ۴ صبح، بازار روز حاجی آباد واقع در مرکز شهر کامل در آتش سوخت. در این بازار حدود ۱۰۰ غرفه از جمله میوه فروشی و پوشاک فروشی وجود داشت که طعمه حریق شد.
انتظار هرمزگان برای شناخت نمایندگانش در مجلس شورای اسلامی سرانجام به فرجام رسید و شورای نگهبان حکم بر برائت و پاکی انتخابات حوزه بندرعباس، قشم، حاجیآباد، ابوموسی و بندر خمیر داد تا پنج نماینده استان همانند پنجانگشت یکدست گره مشکلات کهنه و بدخیم این استان را باز کنند و بسان مشتی به نفع مردم گره گردند.
سیل در راه است. این هشداری بود که در میانه روزهای پرالتهاب و دردناک دیماه 98، لابهلای اخبار سیاسی گم شد. سازمان هواشناسی ایران دو روز قبل از وقوع سیل، از ورود یک موج بارشی فعال در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد. طبق اخطاریه شماره 10 هواشناسی هرمزگان این سامانه بارشی از پنجشنبه 19 دیماه آغاز و تا یکشنبه 22 دیماه ادامه داشت. ستاد بحران استان نیز از صبح روز پنجشنبه به فرمانداریها و دستگاههای اجرایی استان آمادهباش کامل اعلام کرد. با این وجود خبری از اقدامهای پیشگیرنده نبود و بعد از سه روز باران بیامان، جاسک و بشاگرد زیر آب رفتند. در همین روزها مردم سیستانوبلوچستان هم با سیل دستوپنجه نرم میکردند. به مدد شبکههای اجتماعی، صدای سیستانیها کمی بعد از وقوع این حادثه، به گوش مردم رسید. فعالان اجتماعی و رسانهها، نیروهای مردمی را برای کمک به سیستانوبلوچستان بسیج کردند. اما خبر سیل هرمزگان همچنان در خیل اخبار کشوری کمرنگ مانده و هرمزگان از سیل کمر راست نکردهاست. تا جایی که یک روزنامه کشوری، عکسی از مردم سیلزده روستای حاجیآباد جاسک را با تیتر «بلوچستان بر آب» عکس یک کرد. حتی در سطح استان نیز آنطور که باید از وضعیت سیل هرمزگان و بهویژه بشاگرد، اطلاعرسانی نشد. /عکس: مرجان دهقان _ صبح ساحل/
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید