جدید به قدیم
علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیجفارس از تسریع در ساخت بیمارستان نفت ستاره خلیجفارس بهواسطه اختصاص 300 میلیارد تومان بودجه و تحویل پروژه به پیمانکار جدید خبر داد و گفت: ساخت بیمارستان 264 تخت خوابی مدرن که از سال 97 در مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی پیامبر اعظم شروع شده تا حدود دو سال آینده به بهرهبرداری میرسد.وی افزود: فاز نخست این پروژه 7 طبقه در زیربنای 28000 مترمربع به پایان رسیده است.
مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیجفارس گفت: بیش از ۴۰ درصد از کل بنزین کشور توسط پالایشگاه نفت ستاره خلیجفارس تولید میشود، به خصوص در نیمه اول امسال تولید بنزین از حدود ۳۵ میلیون لیتر در روز به ۴۲ میلیون لیتر در روز رسیده است. علیرضا جعفرپور با بیان اینکه حجم صادرات فرآوردههای این ابر پالایشگاه در سال گذشته به حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است گفت: سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال عوارض به اتاق بازرگانی پرداخت می شود که این مبلغ در سالهای گذشته به اتاق ایران واریز میشد. به گفته وی با رایزنیها و پیگیریهای این پالایشگاه ، پرونده کارت بازرگانی در قبال پرداخت حدود ۲۵۰۰ میلیارد ریال به اتاق ایران ، به اتاق بازرگانی هرمزگان ارجاع شد و از این به بعد این عوارض به استان واریز و در مسیر منافع مردم هرمزگان مصرف شود. مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیجفارس از پرداخت بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال مربوط به مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ پالایشگاه ستاره خلیج فارس به اداره امور مالیاتی هرمزگان نیز سخن گفت که سالهای قبل این مالیات در تهران پرداخت میشد ولی برای سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال مالیات بر عملکرد و بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال مالیات بر ارزشافزوده به هرمزگان پرداخت شده است. مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیجفارس تاکید کرد که این پالایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور با عنایت به رسالت و تعهد این شرکت در راستای آبادانی و محرومیتزدایی از استان هرمزگان، خود را متعهد به پرداخت مالیات در استان میداند و اعتقاد دارد که باید عوارض و مالیات صنایع بزرگ در استان پرداخت شود و برای آبادانی و محرومیتزدایی استان هزینه شود
نخستین گردهمایی معرفی دوره مهارت افزایی منابع انسانی صنعت حمل و نقل و لجستیک با حضور فعالان و مدیران برجستهٔ صنعت حمل و نقل جادهای هرمزگان، 27 مرداد ماه در سالن همایشهای تأمین اجتماعی هرمزگان برگزار شد. به گزارش صبح ساحل، انجمن صنفی شرکتهای حملونقل جادهای هرمزگان با همکاری «آکادمی آگه»، جهاد دانشگاهی، شرکت نگین ترابران خلیجفارس و پارک علم و فناوری هرمزگان به معرفی نخستین «دوره مهارت افزایی منابع انسانی صنعت حملونقل و لجستیک» تحت عنوان «اولین دوره تخصصی تربیت متصدی حملونقل جادهای» پرداختند. در حاشیه نشست، مزایای اجرای این طرح در صنعت حملونقل هرمزگان و نقش آموزش در مدرن سازی این حوزه و مشاغل پیرامون آن تشریح شد. دوره مهارتی کارگاهی تربیت نیروی متصدی حملونقل داخلی شامل: آموزشهای مهارتی منجر به شغل، اعطای گواهینامه معتبر از سوی جهاد دانشگاهی، دوره حضوری بهصورت تئوری و عملی کارآموزی در شهرک حملونقل بندرعباس و بندر شهید رجایی زیر نظر باتجربهترین اساتید حوزه حملونقل منطقه است. مسئولان برگزاری این نشست با یادآوری این مهم که مراکز آموزشی، دانشگاهها و مجموعههای تأمین منابع انسانی و کاریابی، نتوانستهاند به شکلی اصولی، نقش کلیدی خود را در استعدادیابی، مهارت افزایی و تأمین نیروهای متخصص، جوان و پرانرژی برای رستههای شغلی ثروت ساز در اکوسیستم صنعت و بازار کسبوکار انجام بدهند، این دورهها را جایگزین هدف مندی برای این خلأ اعلام کردند. دورههای مهارت محورِ منجر به شغل که در این نشست معرفی شد، یکراه حل خلاقانه و دانشبنیان است که از سوی یک استارت آپ در بندرعباس معرفیشده است. در این دورههای کوتاهمدت، افراد در وهله اول استعداد سنجی میشوند، بعد آموزشها و مهارتهایی مرتبط را میآموزند که با مربیگری یک گروه حرفهای، وارد کار در این حوزه میشوند. چیزی شبیه بورسیههای تحصیلی در مراکز علمی استاندارد جهانی و آکادمیهای بینالمللی است.
منطقه خلیجفارس دهههاست به محل منازعات و رقابتهای هزینهزا برای کشورهای واقع در آن تبدیلشده که روند توسعهی اینجا را دچار اختلال نموده است.
«بت گوران» نزدیک دریاست، روبهروی بازار روز بندرعباس. گنبد سنگی عظیمی دارد با لایههای ذوزنقهای و دیوارهایی پر از تزیینات آیین هندو. معبد هندوها را که متفاوت از همه بناهای تاریخی ایران است، زمانی که خلیجفارس از رفتوآمد هندوها متلاطم بود، ساختند؛ اواخر دوره ناصرالدینشاه ساختندش و زمان حکومت مظفرالدینشاه به بهرهبرداری رسید.
استان هرمزگان تا سال ۱۳۱۶ جزئی از ایالت بنادر و جزایر خلیجفارس به مرکزیت بوشهر بودهاست.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است