جدید به قدیم
دختربچه سه ساله گمشده اهل شهر هشتبندی پس از شش ساعت جستجوی مردمی و گروهای امدادی، پیدا و تحویل خانواده اش شد. مختار سلحشور در تشریح این خبر اظهار کرد: کودک ۳.۵ ساله از اهالی روستای هامین بخش توکهور و هشتبدی میناب که روز یکشنبه ۵ بهمن در پی بازیگوشیهای کودکانه و غفلت والدینش گم شده بود با تلاش نیروهای امدادی و مردم محلی پس از ساعتها جستجو پیدا و به آغوش خانوادهاش بازگشت. وی اظهار کرد: این حادثه ساعت ۱۹:۴۵ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان اعلام شد که بلافاصله نیروهای امداد و نجات و تیم آنست به محل اعزام شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان میناب به اتفاق اعضای خانه هلال بخش توکهور و هشتنبدی جستجوی گسترده خود را برای یافتن کودک گمشده آغاز کردند که در ساعت ۲۲ شب موفق به یافتن کودک در ۴ کیلومتری خانه شدند.
ماجرای ارزان شدن قیمت محصولات کشاورزی و دور ریختنشان هنوز حلنشده، سرمازدگی باری تازه به دوش کشاورزان هرمزگانی انداختهاست. آنها این روزها با مشکلی دستوپنجه نرم میکنند که نقل امروز و دیروز نیست. درواقع دسترنج ماهها تلاش بیوقفه و شبانهروزی کشاورزان را سرمای هوا به باد نمیدهد. سالهاست که محصولات آنان از سرمای رفتار غیرمسئولانه ارگانهایی یخ میزند که کارشان چارهاندیشی برای مشکلات کشاورزان است. هرمزگان هرساله در ششماهه دوم سال میزبان مهاجرانی است که به امیدِ کسب درآمد، به این منطقه کوچ میکنند. چشمِ امید نقاط سردسیر کشور نیز در این شش ماه به محصولات صیفی جنوب کشور است. با این وجود اما هنوز فکری به حال مشکلات تکرارشونده کشت و کشاورزی هرمزگان نشده یا حداقل تلاشی در این حوزه به ثمر ننشستهاست. حالا کشاورزان ماندهاند و 11 هزار هکتار زمین کشاورزی ازبینرفته و 680 میلیارد ریال خسارت. در این بین شهرستان میناب و رودان بیشترین آسیب را دیدهاند.
مراسم خاکسپاری پزشک مینابی که در اثر کرونا آسمانی شد. علی شبان از پزشکان بازنشسته اما فعال شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان در پی ابتلا به بیماری کرونا و عوارض ناشی از آن آسمانی شد. این پزشک مینابی پس از طی یک دوره شدید بیماری ناشی از ابتلا به کرونا دعوت حق را لبیک گفت. دکتر شبان از فعالان ورزشی استان هرمزگان نیز بود و دو فرزند وی نیز از چهرههای مطرح رشته بسکتبال در استان هرمزگان هستند.
در هفتهها و روزهای اخیر استان هرمزگان آبستن خبرهای تعجببرانگیزی بود؛ که بازتاب بسیاری در کشور، استان و حتی خارج از مرزهای کشور داشت. از واگذاری جزایر این استان به چینیها تا دستگیری مدیرکل سابق امور اقتصادی و دارایی.
مراسم تشییع چهارمین شهید سلامت هرمزگان برگزار شد. به گزارش صبح ساحل، مراسم تشییع ایرج رحیمی چهارمین شهید سلامت هرمزگان برگزار شد. وی از کارکنان شاغل در شبکه بهداشت و سلامت شهرستان میناب بوده است که طی یک هفته اخیر در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری بود. وی چهارمین شهید سلامت هرمزگان پس از آرزو باهو، سعادت سجادیان، لیلا بهمن زاده است.
در این روزهای کرونایی که همه آرزوی شکست این ویروس لعنتی رادارند و ادارهها برای چگونگی فعالیت منتظر دستورالعملهای ستاد مقابله با بیماری کرونا هستند که با چه تعداد کارمند به مردم خدمترسانی کنند شاهد تغییر و تحول در رأس سازمانها و ادارههای کل هرمزگان هستیم. قطار عزل و نصب در هرمزگان همچون گرمای این روزهایش با حرارت خاصی حرکت کرده و در ایستگاههای مختلف، مدیری را پیاده و دیگری را سوار میکند.
رئیس محیط زیست شهرستان میناب گفت: دو توله گرازی که در اثر سیل در روخانه میناب جانشان در معرض خطر قرار گرفته بود، زندهگیری و با درمان زخمهای آنان به دامان طبیعت بازگردانده شدند.
رئیس ستاد دهه امامت و ولایت هرمزگان از برگزاری جشن ازدواج آسان یک هزار و ۵۰۰ زوج جوان به نیت یک هزار و ۵۰۰ شهید استان، در دهه امامت و ولایت خبر داد.