جدید به قدیم
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی مصوبه هیات وزیران مبنی بر حذف الزام دولتیها به انتشار آگهی در روزنامهها تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح این مصوبه تا حصول نتیجه پیگیری های لازم را به عمل می آورد. به گزارش صبح ساحل، «همایون امیرزاده»، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه حذف الزام دولتی ها به انتشار آگهی در روزنامهها گفت: از سال 1336 بر اساس مواد قانونی و بر اساس ماده 14 و بند ماده 13 قانون برگزاری مناقصات و مزایده های دولتی مشخص شده تمام مجموعه های دولتی مزایده ها و مناقصات در اختیار را در دو یا سه مرحله باید در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر کنند. وی ادامه داد: در تاریخ 25 بهمن بر اساس مصوبه هیات وزیران انتشار مکتوب مزایده ها و مناقصات دولتی حذف و به صورت الکترونیک شد.این مصوبه واکنش هایی را در پی داشت و البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی مجموعه هم به این مصوبه واکنش نشان داد. امیرزاده در عین حال تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال و در آن به ضررکردهای این مصوبه اشاره کرده اند.
به نوشته روزنامه صبح ساحل، برق و درختان سایهداردر آبوهوای گرم و مرطوب بندرعباسی که در بیشتر سال، دمای بالای ۳۰ درجه دارد، دو رکن حیاتی تحمل این شرایط جغرافیایی است. اما چند وقتی ست که متولیان این دو رکن، به اختلافهایی برخوردهاند. اداره توزیع برق شهر بندرعباس از درختان سریع الرشد و سبزی که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس در سطح شهرکاشتهاست، گله دارد و از سویی سازمان سیما و منظر و فضای سبزبندرعباس از درختانی که اداره توزیع برق هرس کرده، ناراضی است.شرکت توزیع برق هرمزگان معتقد است که تمامی کوتاهسازیها و هرس کردنهای این اداره، طبق استاندارد است. زیرا بدون قطعی برق و اختلال در سیستم توزیع برق، درختان را هرس کرده است. از سویی این شرکت از شهرداری بندرعباس خواهشمند است که جلوی کاشت درختان کنوکارپوس را بگیرد. طبق تخمینها 32 هزار و 500 کنوکارپوس در سطح شهر بندرعباس کاشته شده است که تقریباً 11 درصد درختان سطح شهر را تشکیل میدهد. این درختان حتی باریشه زدن در شبکههای برق و آب به برخی از منازل مسکونی نیز خسارتهای جدی وارد کردهاند. «فاطمه دیالمه» مسئول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در پاسخ به این سؤال که چرا اداره توزیع برق نسبت به کوتاه کردن درختان اقدام کرده است گفت: « سازمان سیما و منظر شهرداری بندرعباس با کوتاه نکردن این درختان به شبکه توزیع برق تعدی کرده است که این مسئله باعث میشود شبکه توزیع برق خود نسبت به کوتاهس ازی درختان اقدام نماید. این قانون در لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آب و برق مصوب سال ۱۳۵۹ گنجاندهشده است». سامیه طهورنیان
در راستای مقابله با ویروس کرونا، رفت و آمد و تردد به تمامی روستاهای استان هرمزگان کماکان با محدودیت جدی مواجه است و از هرگونه سفر غیرضروری به روستاها جلوگیری میشود و تنها برای انجام پروژه های عمرانی و فعالیت های مختلف شغلی، افراد مربوطه میتوانند با رعایت دقیق تمامی پروتکل های بهداشتی در روستاها حضور یافته و به فعالیت بپردازند. به گزارش صبح ساحل و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، در همه ادارات استان هرمزگان، مدیران ضمن موافقت با مرخصی دو هفتهای برای همه کارمندان دارای بیماری زمینهای، افراد با سن بالای ۵۰ سال و زنان باردار، شرایط فعالیت این افراد به صورت دورکاری را فراهم کنند. بازاریان و افراد مسئول مجتمع های تجاری، مراکز خرید و پاساژها در هرمزگان، باید نظارت دقیقی داشته باشند تا فردی بدون ماسک وارد این مجموعهها نشود و همه در این اماکن حتماً از ماسک استفاده کنند با توجه به شیوع بیماری کرونا، هرگونه تجمع افراد و توقف خودرو در سواحل به ویژه ساحل شهر بندرعباس ممنوع است و نیروی انتظامی وظیفه دارد از این تجمعات جلوگیری و با توقف خودروها برخورد کند. نظر شما چیست؟