جدید به قدیم
بارندگیهای شدید اخیر در شهرستان بندرخمیر استان هرمزگان موجب سیلاب، مسدود شدن راههای اصلی و فرعی، آسیب به زیرساختها و مشکلات جدی برای ساکنان منطقه شد.
در پی بارندگیهای مناسب اخیر در شرق استان هرمزگان، سد جگین بهعنوان دومین سد مخزنی بزرگ استان با ظرفیت ۱۹۱ میلیون مترمکعب بهطور کامل آبگیری شد و هماکنون در وضعیت سرریز قرار دارد؛ همزمان عملیات کنترلشده تخلیه رسوبات در حال انجام است و به ساکنان مناطق پاییندست هشدارهای ایمنی لازم داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: روستاییانی که منزل مسکونی آنان در سیل آسیب دیده اطلاعات خود را در سامانه self.bonyad.tech ثبت کنند.
روستای مهرگی از توابع شهرستان سیریک است که در پی بارندگیهای اخیر و گسترده در سطح استان هرمزگان دچار آبگرفتگی شده و تاکنون یک فوتی برجای گذاشته است.
این شرایط تنها محدود به این روستا نبوده و بسیاری از مناطق استان نیز با مشکلات مشابه ناشی از بارشها مواجه بودهاند.
آنچه مشاهده میشود، گزارش تصویری از وضعیت فعلی روستای مهرگی و بخشی از خسارات واردشده به این منطقه است.
فرمانده قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه از اجرای طرح گسترده امدادرسانی به هموطنان آسیبدیده از سیلاب در جزیره قشم خبر داد و تأکید کرد: تا مهار کامل سیلاب کنار مردم قشم میمانیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: برق بیش از ۹۸ درصد روستاهای استان که در پی طوفان اخیر دچار خاموشی شده بود، با تلاش شبانهروزی، در کوتاهترین زمان ممکن برقرار شده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به بارشهای شدید روزهای اخیر، اعلام کرد: با وجود افزایش ورودیهای سیلابی، بهدلیل هماهنگی کامل ستادهای مدیریت بحران، مدیریت دقیق مخازن سدها و پشتیبانی وزارت نیرو، تاکنون هیچ خسارت قابلتوجهی به سدها و تأسیسات آبی کشور گزارش نشده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای هرمزگان از بسیج کامل نیروها، ماشینآلات و امکانات اجرایی در پی هشدار سطح قرمز هواشناسی خبر داد و اعلام کرد: با مدیریت میدانی، هماهنگی بین دستگاهها و حضور بهموقع نیروهای عملیاتی، موج دوم سیلاب در استان بدون بروز خسارات گسترده حوزه راه کنترل شد.
گروههای جهادی و امدادی برای روستای سیل زده مهرگی شهرستان سیریک در حال خدمت رسانی هستند.