جدید به قدیم
من از کنار بزرگترین شهر و بندر جنوب ایران می نویسم.
شعار اول ایمنی بعد کار را بارها شنیدهایم. این شعارِ جوامع توسعه یافته در رابطه با ایمنی در محیط کار است.
سومین کنفرانس بینالمللی فولادسازی و ریختهگری مداوم در فولاد هرمزگان با حضور ریاست انجمن فولاد کشور و اعضای هیئتمدیره فولاد هرمزگان برگزار شد. به گزارش صبح ساحل، «عطاالله معروفخانی»، مدیرعامل فولاد هرمزگان در آغاز سومین کنفرانس فولادسازی و ریختهگری مداوم گفت: گرچه ششماهه اول سال مسئله برق و شش ماه دوم مسئله گاز را داریم بااینحال سال گذشته از ظرفیت اسمی عبور کردیم و 32 رکورد را به ثبت رساندیم و افتخاراتی را برای فولاد هرمزگان ثبت کردیم؛ همه اینها مرهون تلاشهای کارکنان و کارگران فولاد هرمزگان است. وی بابیان اینکه امسال ثبت 28 رکورد در همه حوزههای تولیدی و درآمدی را داشتیم، افزود: برگزاری کنفرانس علمی ریختهگری یک همافزایی را ایجاد خواهد کرد تا ما از جدیدترین پیشرفتهای دنیا در حوزه فولاد بهرهمند باشیم. با توجه به تلاشهای نخبگان انتظار داریم با برنامهریزی این کنفرانس جمعبندی خوبی داشته باشیم. مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با استفاده از این همافزایی و ارتباطهایی که ایجاد میشود و مقالات و کارگاههایی که برگزار میشود از آخرین تکنولوژی روز دنیا مطلع و برخوردار خواهیم شد. وی بابیان اینکه دومین کنفرانس در دو سال پیش برای ما آورده خوبی داشت، عنوان کرد: اگر فولاد هرمزگان در همه حوزهها امروز پیشرو است به دلیل دومین کنفرانس ریختهگری دو سال پیش است. معروفخانی اظهار کرد: امروز اگر رکوردها پشت سر هم ثبت میشود حاصل استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا است. امروز اگر پروژه مگامدول بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به این دلیل است که از تکنولوژی های روز دنیا استفادهشده است و سعی شده در این پروژه صرفهجویی و ذخیره انرژی صورت گیرد. وی گفت: مقدمات تولید فولاد سبز در فولاد هرمزگان در حال انجام است. در این حوزه فولاد هرمزگان قدمهای خوبی برداشته است. مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: انتظار ما از کنفرانس سوم با توجه به ارائه 110 مقاله و استقبال فولادسازان کشور و شرکتهای دانشبنیان داخلی، موفقیت بیش از دو کنفرانس گذشته خواهد بود. معروفخانی تأکید کرد: بهجایی خواهیم رسید که مرجع فنّاوریهای روز دنیا خواهیم شد. در حال حاضر در فولاد هرمزگان باکیفیتترین اسلب (تختال) را تولید میکنیم و امروز به اروپا صادرات داریم که نتیجه برگزاری و بهرهگیری از علم روز دنیا است.
در استانی که درصد قابل توجهی از ساکنینش، امورات خود را از دریافت رایانه میگذرانند و همچنین کارفرمایان بخش خصوصی در آن غلبا امکان پرداخت همین حداقل دستمزد کارگری را هم ندارند؛ صحبت کردن از مزد منطقهای شاید اندکی زود باشد. چراکه ابتدا بایستی دولت به موفقیتی در زمینه مهار تورم دست پیدا کند؛ سپس زیرساختهای یک زندگی معمولی را در استانهای کمتر برخوردار کشور فراهم کند و سپس به سراغ مباحثی مثل مزد منطقهای پیش برود.
کارگران شرکت روی نسبت به عدم تعیین تکلیف مسائل شرکت و عدم پرداخت حقوق در روز دوشنبه، 29 آبان ماه و چهارشنبه 1 آذرماه، مقابل فرمانداری بندرعباس تجمع کردند. تنها خواسته تمامی 210 کارگر شرکت این بوده که تکلیف کارگران را مشخص کنند. در این راستا، فرماندار بندرعباس از مسئولان این شرکت خواست که مسائل شرکت را در اولین فرصت، تعیین تکلیف کنند. بسیاری از کارگران نانآور خانه و دارای چندین فرزند هستند. این افراد از عدم توان پرداخت اجاره خانه و قسطهای عقبافتاده خود میگویند. یکی از کارگران شرکت روی دراینباره به خبرنگار صبح ساحل گفت:« این شرکت از حدود سه سال قبل با مشکلاتی در تولید مواجه شد و از تاریخ 25/12/1401 به کارگران اعلام کردند که شرکت تعطیل است اما تا پایان تابستان حقوق پایه؛ یعنی 7 میلیون را دریافت خواهید کرد. در حال حاضر؛ 210 نفر کارگر هستیم که 2-3 ماه است حقوقی دریافت نکردهایم. تمامی این کارگران یا اخطاریه بانک را برای قسطهای عقبافتاده خود دریافت کردهاند یا چندین ماه است که اجاره خانهشان عقبافتاده است. شما بگویید ما با دست خالی چگونه به خانه برویم؟».
صنایع پیشران در دنیای امروز بازیگران اصلی توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی هستند. با افزایش نیازهای مصرفی جهانی و فشارهای محیطی، تمرکز بر سودآوری پایدار در این صنایع بیش از پیش به اهمیت پیدا کرده است.
اداره کل استاندارد هرمزگان از محل جمع آوری کمک خیریه و مردمی خانواده بزرگ استاندارد هرمزگان، بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع کرد. به گزارش خبرنگار صبح ساحل، «محمد سروش سهیلی راد» مدیرکل استاندارد هرمزگان از پخت بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن بین خانوارهای نیازمند هرمزگان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی بین بخش های مختلف بندرعباس و ارگان های تابعه این تعداد غذای گرم همزمان ظهر تاسوعا تهیه و توزیع شد. سهیلی راد با بیان اینکه برای این اطعام بیش از یک تن برنج استفاده شده اظهار کرد: مراسم عزاداری دهه نخست محرم باید به گونه ای برگزار شود که دل های مردم متوجه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) باشد. وی گفت: در اهميت و ارزش اطعام نيازمندان همين بس كه سوره انسان در وصف اهل بيت(ع) به دليل اطعام ايشان به فقير و اسير و مسكين بوده است. مدیرکل استاندارد هرمزگان اذعان کرد: سراسر زندگی رسول اکرم(ص) رأفت و مهربانی بود و بارزترین ویژگی امام مجتبی(ع) که می تواند بهترین سرمشق برای دوستداران آن حضرت باشد، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است. وی در خصوص مراکز توزیع این غذاها تشریح کرد: سایر غذاها در چند مرحله به ارگان ها و نهادهای مختلفی از جمله بهزیستی، خانه سالمندان، کارگران شهرداری، مردم حاشیه نشین شهر بندرعباس، نهادهای مردمی و خیریه های محلی توزیع شده و بخشی از غذا ها به خیریه های شهرستان بندرلنگه و میناب ارسال شده است.
معدن سنگ آهن تنگ زاغ حاجی آباد از قدیمیترین معادن استان هرمزگان است. کار در معدن سختترین در دنیا شناخته شده است.
مطابق فهم رایج از قصه فقر آن دسته از اقشار جامعه که خود را از درآمد کافی، تحصیلات عالیه، تخصص و مهارت حرفهای نابرخوردار میبینند فقیر قلمداد میشوند.
تعمیرات اساسی (اورهال) واحدهای عملیاتی فاز اول پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با استفاده از توانمندی متخصصین داخلی در حال انجام است. این عملیات از حدود 20 روز قبل به همت و تلاش حدود 3000 نیروی کار ماهر و متخصص شامل نیروهای بهره بردار، تعمیرات، بازرسی و مهندسی و نیروهای پیمانکاران آغاز شده است که با رعایت دقیق استانداردهای فنی و تخصصی و مطابق با اصول و الزامات و مقررات بهداشت، ایمنی و محیط زیست، طبق برنامه زمان بندی، تا پنج اسفندماه سال جاری به پایان خواهد رسید. به گفته مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، در این رویداد مهم کارگران و متخصصان ایرانی با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی، عملیات اورهال را به انجام خواهند رساند.
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید