جدید به قدیم
در ستایش علم اندوزی و دانش افزایی سخن بسیار گفته اند.خداوند به قلم و آنچه می نویسد سوگند یاد کرده و رسول گرامیش خواب دانشمند را بر عبادت جاهل برتر دانسته است.
گفته می شود که مربیان پرورشی مدارس ؛ سال تحصیلی پیش رو بایدحتما ۶ ساعت به صورت موظف، تدریس سایر دروس در مدارس را به عهده بگیرند. این موضوع از چند زاویهی نگاه موافق و مخالف قابل بررسی می باشد.
کاهش محسوس سهمیه ورودی دانشگاه فرهنگیان هرمزگان در سال تحصیلی جدید بار دیگر مظلومیت این استان محروم را این بار در تبعیض عدالت آموزشی به رخ همگان کشید.نابرابری آموزشی که خود زمینه ساز باز تولید فقر آموزشی و نیز عدم دستیابی به عدالت اجتماعی است.
شاید بارها از رسانه های متعدد خبری شنیده باشید که دانش آموزان کشور ما در المپیادهای علمی بین المللی صاحب عناوین برتر شده و مدال های طلا را درو کرده اند.
برای الزامات سرمایه ی اجتماعی معلمان و توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت در کشور ما ، خطابه ها رانده شده و همایش ها برگزار شده است؛ولی آنچه می بینیم هرسال دریغ از پارسال.
«منصور آرامی»، نماینده مردم هرمزگان در مجلس به مناسبت «روز معلم» يادداشتی را منتشر کرد که در ادامه میخوانید.
سن دبستان، سنی است که کودکان با تغییرات سریع و پیشبینی ناپذیری در احساسات مواجه میشوند.
نوجوانان دائما به دنبال ایجاد بنیادهای زیستی و عقیدتی منطبق با مبانی نظری خود می باشند.
اساس پدیدار سازی و قوام یافتگی میراث های تمدنی بر پایه ی توجه به سرمایه ی انسانی و عنصر انسان کارآمد بوده است.
انگار از نفَس افتادن ابَر چالش هزاره ی سوم میلادی بشر را هم می توان دید و زیست بوم پسا کرونا را هم به تماشا نشست. در این دگردیسی اجباریِ سبک عادات بشر، «آموزش» هم دچار چالش هایی شوک آور و متفاوت از کلیشه های قبل خود شد.
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک