جدید به قدیم
رسیدیم به همان روزی که آقایان تصمیم گیر وعدهاش را داده بودند. شنبه پانزدهم شهریورماه و بازگشایی مدارس در شرایط سخت کرونایی. از روزی که این خبر منتشر شد تا همین امروز، ترس خانوادهها از ویروس کرونا، کابوس ابتلای فرزندان به این ویروس، روزبهروز کمتر که هیچ، افزایش هم یافت.
در جستجوهایم برای سر درآوردن از وضعیت آموزشپرورش در شهرستان خمیر به یادداشتی از یک معلم اهل خمیر برخوردم که در آن از هزینههایی که مدارس دولتی به دانشآموزان تحمیل میکنند، گلایه داشت و در آن از ناکارآمدی سیستم آموزشوپرورش گفتهبود. بخشی از مشکلات دیگر سیستم آموزشی خمیر هم از صحبتهایی که توی کوچه و خیابان با مردم داشتم، بیرون زد. بعضی از مادران میگفتند که سال تحصیلی گذشته مجبور شدهاند برای فرزندانشان معلم خصوصی بگیرند چون معلم سرکلاس حاضر نمیشد. بعضیهای دیگر از افت شدید تحصیلی فرزندشان گلایه داشتند. برای پی بردن به صحتوسقم این ادعاها و پیدا کردن دلیلشان به سراغ «ایوب امامی» یکی از معلمهای شهرستان خمیر رفتم که با 16 سال سابقه تدریس، به خوبی از زیروبمهای مشکلات آموزشی این شهرستان خبر دارد. در ادامه گفتوگوی من با او را دنبال کنید.
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است