افتتاح مراکز دیالیز و شیمیدرمانی کودکان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان
09 اردیبهشت 1405 19:12در راستای ارتقای خدمات درمانی و کاهش نیاز بیماران به سفر به سایر استانها، دو مرکز حیاتی «همودیالیز» و «شیمیدرمانی سرپایی و پیوند ساحل خلیج فارس» در بیمارستان فوقتخصصی کودکان بندرعباس با اعتبار 200 میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه با مشارکت دولت، خیرین و بخش خصوصی به بهرهبرداری رسید. محمد آشوری، استاندار هرمزگان، در این مراسم با تأکید بر اهمیت مشارکت مردمی و حکمرانی مطلوب، از تلاشها برای رفع کمبود زیرساختهای سلامت خبر داد و همچنین از احداث «همراهسراهای بیمارستانی» در آینده نزدیک سخن گفت. احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان، نیز بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیت اقتصادی استان، بهویژه پالایشگاههای نفت، در توسعه خدمات بهداشت و درمان تأکید کرد. از سوی دیگر، دکتر پژمان شاهرخی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ضمن ارائه جزئیات فنی، از تأمین 100 دستگاه دیالیز جدید برای استان خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که بخش شیمیدرمانی کودکان با 12 تخت فعال شده و در طبقه فوقانی، امکان راهاندازی بخش پیوند مغز استخوان فراهم خواهد شد. علاوه بر این، توسعه زیرساختهای روانپزشکی و احداث بیمارستان 100 تختخوابی روانپزشکی در بندرعباس از دیگر برنامههای در دستور کار این دانشگاه است.