ستون مشاوره؛

آیا کودکم آمادگی تنها ماندن در خانه را دارد؟



برای تنها گذاشتن کودک در خانه، سن به خصوصی را نمی توان مشخص کرد. با این وجود، اگر کودکتان دارای چند نشانه زیر است می توانید او را آزمایشی برای مدتی کوتاه در خانه تنها بگذارید:
   
 کودک خودش باید تمایلی برای تنها ماندن در خانه داشته باشد.
 کودکانی که زود می ترسند و تنهایی را دوست ندارند، هنوز برای این کار آمادگی ندارند.
 کودک باید نشانه ای از حس مسئولیت پذیری، آگاهی از نیازهای دیگران و قدرت تصمیم گیری مستقلانه در وجودش داشته باشد تا بتواند مدتی را در تنهایی بگذراند.
 کودکانی که قادرند سر وقت به مدرسه بروند، مشکلات خودشان را حل کنند، تکالیف مدرسه شان را انجام دهند، تا حد زیادی با وظایف خود در خانه آشنا باشند و بتوانند به والدین شان بگویند که چه موقع از خانه خارج می شوند و به موقع برمی گردنند، می توانند از خودشان مراقبت کنند ( اغلب این توانایی ها در کودکان ۱۲-۱۰ساله به تدریج رشد می کند.)
 کودک باید بتواند درباره خواسته ها و نیازهایش راحت با والدین خود صحبت کند. وجود روابط خوب و صمیمانه بین والد/ فرزند ازجمله نکات حائز اهمیت در این خصوص است، زیرا کودک می تواند به راحتی ترس ها و نگرانی هایش را به هنگام تنهایی با پدر و مادرش در میان گذارد.
    
 مدت زمان تنهایی کودک در خانه
 اگر همسایه و یا دوست مطمئنی که در صورت لزوم بتواند به کودک کمک کند در نزدیکی شما زندگی نمی کند بهتر است حتی اگر فرزندتان برای تنها ماندن در خانه آمادگی دارد، او را تنها نگذارید. در نظر داشته باشید کودکان با هم خیلی فرق دارند. گروهی از آنها وابسته تر از دیگران هستند و زود می ترسند در عوض گروهی دیگر مستقل و جسور هستند.
مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی ، روانشناختی، ازدواج ، تربیتی و اعتیاد به عموم شهروندان عزیز می باشد.
آدرس : بندرعباس ، خیابان مطهری ،ضلع شمالی مصلی قدس، جنب دفتر نظارت همگانی197 ،مرکز مشاوره آرامش ،شماره تماس : 33340624 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها