کاخ سفید:

اسرائیل با تمدید آتش‌بس در غزه موافقت کرد



هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اسرائیلی‌ها موافقت کردند برای آزادی اسیران بیشتر و رساندن کمک‌های بیشتر به توقف جنگ در غزه ادامه دهند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی کاخ سفید، درباره تعداد اسرای اسرائیلی نزد حماس به شبکه «ای بی سی نیوز» گفت: ما تعداد واقعی اسیران اسرائیلی را نمی‌دانیم اما انتظار داریم ۲۰۰ یا بیشتر باشند.

کربی تصریح کرد، «احتمال می‌دهیم ۷ الی ۲۰ آمریکایی دیگر در غزه باشند».

او گفت: حماس همه گروگان‌ها را کنترل نمی‌کند و گروه‌های دیگری نیز برخی از آن‌ها را در اختیار دارند، با این حال مسئولیت ردیابی این اسیران بر عهده حماس است.

کربی افزود: حماس همچنین اعلام کرده که علاقه‌مند به ادامه قرارداد توقف جنگ است اما باید روزانه ۱۰ گروگان را آزاد کند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم آتش‌بس موقت طولانی‌تر شود تا زمانی که بتوانیم همه اسیران را خارج کنیم. اسرائیلی‌ها موافقت کردند که برای آزادی گروگان‌های بیشتر و رساندن کمک‌های بیشتر به توقف جنگ ادامه دهند.

کربی همچنین خبر داده «بایدن و نتانیاهو توافق کردند مدت زمان آتش‌بس برای آزادی اسرا را تمدید کنند که برای اسرائیل و منطقه خوب است».

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که روزنامه «وال‌استریت‌ژرونال» نوشته رژیم صهیونیستی و حماس از طریق  میانجی‌گرها در حال مذاکره برای تمدید آتش‌بس در غزه به مدت چهار روز دیگر هستند.

حماس و رژیم صهیونیستی بامداد چهارنشبه به توافق آتش‌بس چهار روزه و همچنین تبادل زندانیان رسیدند. بر اساس این توافق، ۱۵۰ اسیر فلسطینی در ازای ۵۰ اسیر اسرائیلی از زندان‌های این رژیم آزاد می‌شوند و کامیون های حامل سخت و کمک‌های بشردوستانه هم وارد غزه می‌شود.

تا امروز (دوشنبه) سه دور تبادل زندانیان میان دو طرف انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها