باحضور مسوولان شهرداری و آتش نشانان بندرعباس برگزار شد؛

گرامیداشت نهمین سالگرد شهادت آتش نشان برکت جوذری



نهمین سالگرد شهادت آتش نشان فداکار ، برکت جوذری گرامی داشته شد. این مراسم با حضور شهردار ،رییس آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس و‌جمعی از آتش نشانان و خانواده جوذری برگزار شد.


به گزارش صبح ساحل، «مهدی نوبانی»، شهردار بندرعباس طی سخنانی گفت: مرحوم جوذری با از خودگذشتی بی مانند خود جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفت و به همین دلیل یاد و نام او نه تنها در میان مردم بندرعباس بلکه در خاطره ایرانیان پاک نخواهد شد.وی گفت: حماسه و جان فشانی شهید جوذری و وظیفه شناسی او بار دیگر ثابت کرد روحیه جهاد و ایثار که از دوران پرشکوه دفاع مقدس در دل مردمان این سرزمین شکوفا شده ، همچنان سرزنده و پویاست.

محمد امین لیاقت، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس با بیان اینکه شهید جوذری برای نجات جان هموطن خود از جانش مایه گذاشت. گفت : آتش‌نشانان برای نجات همنوعان خود، با شجاعت و از جان گذشتگی بی پروا دل به آتش زده تا همنوعان را از مرگ نجات دهند.

وی یاد و خاطره شهدای آتش نشان گرامی داشت و افزود: دعا می‌کنیم هیچ حادثه‌ای در شهر و کشور رخ ندهد، اما آتش‌نشانان همیشه آماده هستند که از جان و مال و مردم محافظت کنند و در سریع‌ترین زمان آنان را نجات می‌دهند.

لیاقت تصریح کرد: جانفشانی آتش نشانان استان قابل تقدیر است و مجموعه آتش‌نشانی همانند شهید جوذری و اسحاق مراد زاده و فواد اورنگی از فداکارترین اقشار جامعه هستند که همواره درس ایثار و شهادت را برای همه تداعی می‌کنند. وی بر برگزاری کلاس های آموزشی به شهروندان در راستای افزایش ایمنی شهری تاکید کرد .


گفتنی است، برکت جوذری متولد یکم آذرماه ۱۳۵۲ در بندرعباس ۲۴ مرداد ۷۷ وارد سازمان آتش نشانی و خدمات ايمنی بندرعباس شد و در آخرین روز کاری خود، به عنوان فرمانده شیفت ایستگاه شماره یک بندرعباس در حادثه بامداد نهم مردادماه ۱۳۹۴ هتل هرمز به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

   

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها