جده رویدادهای هنری را برای تقویت فرهنگ و گردشگری راه‌اندازی می‌کند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری عربستان سعودی روز یکشنبه گزارش داد که برنامه تاریخی جده چندین فعالیت جدید دارد که بخش‌های فرهنگ و گردشگری پادشاهی سعودی را تقویت می کند. این فعالیت ها تحت ابتکاری با عنوان «بلد الفن» آغاز شد و تا 9 مارس ادامه خواهد داشت. 
این ابتکار شامل چهار نمایشگاه هنری، برنامه‌های موسیقی، نمایش‌های تئاتر و رویدادهای خاص برای دانش آموزان مدرسه است. عبدالعزیز ابراهیم العیسی، ناظر کلی برنامه جده تاریخی، گفت که این رویدادها به توسعه مهارت‌های هنری و کارآفرینی در بخش‌ها، در راستای برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ عربستان کمک 
می کند. 
در پنجمین نمایشگاه کتاب جده هزار ناشر حضور خواهند یافت
 نگاهی به عرب نیوز
بیش از ۱۰۰۰ انتشارات داخلی عربی و بین‌المللی محصولات خود را در پنجمین نمایشگاه کتاب جده که روز پنجشنبه توسط کمیسیون ادبیات، نشر و ترجمه با شعار بنادر فرهنگ راه‌اندازی شد به نمایش می‌گذارند. این رویداد که تا ۱۶ دسامبر در جده برگزار می شود، شامل سمینارها، میزگردها، شعرخوانی، و کارگاه‌های آموزشی در زمینه انتشار کمیک و مانگای ژاپنی است. روز افتتاحیه با حضور لودویک پوئیل سفیر فرانسه در عربستان سعودی که در رأس هیئتی از کشورش حضور دارد، آغاز شد. پویی به عرب نیوز گفت:این یک موقعیت مهم است زیرا غرفه فرانسه برای اولین بار در نمایشگاه جده شرکت می‌کند و فرانسه شرکت کننده انحصاری با یک غرفه اختصاصی است که باعث افتخار و منبع لذت بی‌اندازه برای من است.به گفته پوئیل غرفه فرانسه دارای ۱۵۰۰۰ عنوان از بزرگترین مؤسسات انتشاراتی کشور خواهد بود. وی در طول سفر خود این فرصت را داشت که با ۱۲ دانشجوی سعودی از گروه زبان فرانسه دانشگاه ملک عبدالعزیز گفتگو کند.لری لامارتینیر، مدیر Alliance Francaise در جده به عرب نیوز گفت: «فرانسه به خاطر فرهنگ غنی ادبی‌اش بسیار مشهور است. ما در نمایشگاه کتاب جده دوره‌های روزانه را برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان از ساعت ۵ تا ۷ بعد از ظهر ارائه می دهیم. در غرفه این فرصتی است برای یادگیری و کاوش بیشتر در مورد فرهنگ و شناخت زبان.همچنین در این رویداد کارگاه‌های آموزشی در زمینه مد، آشپزی، موسیقی، خلق کتاب‌های مصور، استاپ موشن و انیمیشن نیز با حضور کارشناسان داخلی و بین المللی برنامه ریزی شده است. منطقه مانگا و انیمه در نمایشگاه دارای فعالیت‌های تعاملی متعددی با چندین موسسه انتشارات است.

    

عربستان سعودی اولین پروژه مسکونی ریتز کارلتون را در دیریه راه اندازی کرد
 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری عربستان سعودی  گزارش داد که شرکت دیریه عربستان سعودی اولین اقامتگاه ریتز کارلتون این کشور را که در قلب دیریه قرار دارد، به عنوان بخشی از نقطه عطف مهمی که برای این پروژه معرفی می‌کند اعلام کرد. در بیانیه مربوطه آمده است: «این فرصت زندگی خارق‌العاده به ساکنان این امکان را می‌دهد تا خود را در یک صحنه فرهنگی پر رونق غوطه‌ور کنند و سبک زندگی پر جنب و جوش را بپذیرند.اقامتگاه‌های ریتز کارلتون با الهام از میراث غنی نجدی، ویلاهایی با طراحی فوق العاده دارد که ماهیت ظرافت و سنت را به تصویر می کشد. این اقامتگاه‌ها با ترکیب امکانات مدرن و انتخاب‌های درستی از سبک زندگی رفاه را برای ساکنان در یک موقعیت مشخص در سطحی جهانی پایه‌گذاری می‌کنند. این توسعه یک جامعه یکپارچه را ارائه می‌کند که برای تقویت حس تعلق و تشویق خانواده و تعاملات اجتماعی طراحی شده است که در آن ساکنان می‌توانند این شیوه از  زیست  را با مکان‌های فرهنگی، میدان‌ها و امکانات تفریحی درست تجربه کنند. طراحی ویلاها میراث باستانی نجدی را با امکانات رفاهی و سرگرمی مدرن ترکیب می کند و یک سبک زندگی سالم را ارائه می دهد که رفاه را با محیط خانه ای از آرامش و حریم خصوصی در یکی از مهم ترین مقاصد فرهنگی و میراثی در جهان متعادل می کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها