منطقه چهار شهرداری بندرعباس

طرح بازآفرینی و زیباسازی محله سورو آغاز شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

آیین پروژه زیباسازی و بازآفرینی محله قدیم سورو با هدف ساماندهی و ارتقاء هویت تاریخی این محله، افزایش سطح فضای سبز و توجه به عناصر تاریخی و ارزشمند محله سورو آغاز شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در حاشیه مراسم طرح بازآفرینی محله سورو در طرح عیدانه شهرداری بندرعباس گفت: بافت تاریخی و محله قدیمی سورو گنجینه ای ارزشمند از تاریخ شهر بندرعباس است.
نوبانی افزود: محلات قدیمی در گذشته مرکز تعاملات و فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی متنوعی بوده اند؛ اما امروزه به علت مشکلات عدیده از آنها تحت عنوان فرسودگی یاد می شود. 
وی تصریح کرد: هویت این محلات روز به روز کمرنگ تر شده است به همین دلیل توجه به این گونه محلات و مداخله در آنها امری ضروری است. به نظر می رسد یکی از روشهای نوین مداخله در بافتهای قدیمی و تاریخی محلات رویکرد بازآفرینی است.

شهردار بندرعباس با تشکر ویژه از مدیر منطقه چهار بندرعباس بیان داشت: پروژه بازآفرینی بافت تاریخی سورو را با هدف ساماندهی و ارتقاء هویت تاریخی این محله، افزایش سطح فضای سبز و توجه به عناصر تاریخی آن در دستور کار قرار گرفته است.
نوبانی ادامه داد: شهرداری بندرعباس با توجه ویژه به محلات قدیمی بندرعباس، در این طرح، آسفالت این محله، نوسازی و بهسازی فضاهای فرسوده آن، ایجاد نمایشگاه های صنایع دستی و غذاهای محلی، توسعه گردشگری، احیای فضای سبز و ارتقای حس تعلق ساکنین در این محله آغاز نموده است.

 

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها