وزیر ورزش: انتخابات تمام فدراسیون‌ها تا پایان سال برگزار می‌شود



وزیر ورزش و جوانان گفت: تا پایان سال جاری مجامع انتخابی فدراسیون‌ها را برگزار می‌کنیم و همه فدراسیون‌ها با رئیس اداره خواهند شد.

  

به گزارش صبح ساحل،کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان پس از نشست با دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: روز خیلی خوبی بود و از نظرات دانشجویان و اساتید استفاده کردم. صحبت‌هایی در مورد استعدادیابی، خصوصی‌سازی و همچنین آینده شغلی و ورزش مطرح شد که در حد خودمان پاسخ دادیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد شرایط نه چندان خوب برخی فدراسیون‌های ورزشی گفت: مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی هر 4 سال یک بار و به صورت روتین باید انجام شود. برخی رشته‌ها از دیوان عدالت اداری، احکامی گرفتند که شرایط خاص بین‌المللی در این بین به وجود آمده و باید تدبیری در مورد آنها انجام شود. دغدغه‌ای از این بابت نداریم ولی در دستور کار ما قرار گرفته است.

هاشمی ادامه داد: در مورد رشته‌های المپیکی که 8 ماه زمان تا آغاز این رویداد دارند، مشکل مجمع انتخاباتی وجود ندارد و جلسات تخصصی آنها در حال برگزاری است. ان‌شاءالله تا پایان سال، مجامع را برگزار می‌کنیم و همه فدراسیون‌ها با رئیس اداره خواهند شد.

وی در مورد استفاده از VAR در دربی فوتبال پایتخت تصریح کرد: یکی از خواسته‌های وزارت ورزش از مجموعه فوتبال کشور این است که مجوز استفاده از VAR را کسب کنند. تجهیزات این سیستم در ورزشگاه آزادی وجود دارد ولی مجوز آن باید توسط فیفا صادر شود. طبق آخرین اطلاعی که دارم تا آخر امشب تکلیف این موضوع مشخص خواهد شد. حتی پیشنهادهایی برای تیم مدیریتی VAR داده‌ایم تا شاهد برگزاری اولین دربی با VAR باشیم.

وزیر ورزش در مورد تغییر در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس گفت: در حال تصمیم‌گیری به صورت کلان در مورد این دو باشگاه هستیم تا در واگذاری آنها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. وظیفه وزارت ورزش، تیمداری نیست. باشگاهداری باید توسط بخش خصوصی مدیریت شود. اگر این کار توسط ما انجام شود، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت خواهد بود. من مصمم هستم این اتفاق بزرگ بیفتد.

هاشمی در آستانه آغاز مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا گفت: مدت زیادی است که در جام ملت‌ها، نتایج قابل توجهی کسب نکرده‌ایم. همه کشورهای قاره تلاش می‌کنند با استفاده از ظرفیت‌های خود، حضوری موفق در جام ملت‌ها داشته باشند. حضور موفق تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، جزو اولویت‌های وزارت ورزش است. از همه تیم‌های ملی فوتبال و همچنین سایر رشته‌های ورزشی حمایت می‌کنیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها