جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

تیراندازی در مراسم رسم نیست، جرم است



جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تیراندازی در مراسم رسم نیست بلکه جرم است.

  

به گزارش صبح ساحل، جانشین فرمانده کل انتظامی کشور اظهار داشت: سلاح و مهمات یکی از اولویت‌های رده‌های استان است و به‌عنوان مثال معاونت اجتماعی می‌بایست نسبت به بدعت تیراندازی در مراسم عزا و عروسی واکنش اجتماعی گسترده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس حق ندارد بگوید تیراندازی در مراسم عزا و عروسی رسم است بلکه این یک نوع جرم است، ادامه داد: این فرهنگ نیست بلکه این اقدامی غیرقانونی است و باید نفرات مجرم تحت تعقیب قرار گیرند، همچنین بخش‌های مختلف اجتماع، سخنرانی‌های دانشگاه، صحبت جامعه شناسان و نظرات همه قضات می‌بایست از جمیع جهات قبح سلاح را برای مردم مشخص کند البته می‌بایست با اشراف اطلاعاتی دارندگان سلاح غیرمجاز را جمع آوری کنیم.

سردار رضایی تصریح کرد: کسانی که سلاح مجاز دارند، اما تیراندازی غیرمجاز می‌کنند یا مجوز سلاح آن‌ها تمام شده حق داشتن سلاح ندارند و این مطالبه جدی پلیس است.

       

تاکید بر توقیف خودرو‌های پلاک مخدوش و شوتی/ جدیت در مقابله با تهدیدات فضای مجازی

سردار قاسم رضایی در کمیسیون عملیات شهرستان‌های ایذه، باغملک و هفتکل ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت این ۳ شهرستان و همچنین ۱۱ شهید شهرستان راسک با تاکید بر آموزش‌های تخصصی کارکنان افزود: آموزش باید مستمر و پیوسته باشد و فرماندهان می‌بایست گزارش کار خود را از آموزش کارکنان شروع کنند و با بررسی عملکرد این حوزه، اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: آموزش‌های نظامی، حقوقی و تعاملاتی باید در راس آموزش‌ها باشد؛ سه موضوع در تحول کوپ‌ها و کمیسیون‌های عملیات باید دائمی باشد: ۱- دانستنی‌های حقوقی و قضائی ۲- دانستنی‌های نظامی و انتظامی ۳- دانستنی‌های تعاملاتی.

وی با بیان اینکه روسای کلانتری‌ها باید بیشتر وقت خود را در تعامل با مردم و شناسایی جرایم صرف کنند گفت: روح حاکم بر دستورالعمل امنیت محله محور بر همین تعاملات با مردم استوار است، رئیس کلانتری وقتی در میان مردم محله قدم می‌زند واقعا باید مردم احساس امنیت کنند و لرزه بر اندام مجرمان بیفتد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها